Novodobé odpustky

K napsání dnešního článku mne „vyzval“ článek jiný, resp. jeho název. Jmenoval se „Koncept, který může zachránit VW“. Jedná se o koncept zvláštního „čistého“ osobního vozu, který by mohl koncern VW vyrábět jako doplněk své „špinavé“ řady.

Při pohledu na tento nadpis jsem si uvědomil, kde je problém pomalé změny, či její totální ignorance.

Je totiž v existenci „odpustků“

Na rozdíl od těch původních, pro které si lidé chodili do domů páně, si pro ty novodobé chodí firmy k politikům a ti, stejně jako v minulosti kněží, jim za malý obolus odpustí, a dokonce je nechají i předplatit si další hříšné činy, aby nemuseli chodit tak často.

Přemýšlíte-li o čem hovořím, dám příklad.

KYOTSKÝ PROTOKOL přinesl emisní povolenky

Co jiného než odpustek, tento cenný papír je?

Jejich vlastnění Vám umožňuje dýmat stále stejně, či dokonce ještě více, koupíte-li si povolenky z některé z rozvojových zemí Afriky.

Nikdo na Vás nemůže

Protože Vy NA TO MÁTE PAPÍR a dokonce cenný, posvěcený ne jednou vládou, ale vládami většiny zemí světa.

A takových to odpustků, je celá řada.

Vypadá to, jako by vznikaly na objednávku /také to tak je/ se zdůvodněním, že jsou tu pro naše dobro.

A co má společného s celou problematikou koncern VW? A nejenom on.

Je to celkem jednoduché, jenom ne všem známé.

Automobilky se totiž upsaly v některém z tisíců slibů k tomu, že budou vyrábět ve správném poměru auta čistá a pak ta „špinavá“

V praxi to ale znamená, že je nikdo nebude kritizovat za výrobu zfalšovaných dieslů, když budou produkovat i elektroauta, či vozy s jiným čistým pohonem.  Nejlepší na tom je, že je ani nemusí vyrábět, či prodávat, ale stačí ukázat, jak se vyvíjí a vyvýjí a vyvíjí a prototypuje po reklamu a vyvíjí a tak pořád dál.

No není to krásně zařízené?

Je to skoro tak dokonalé, že by se to mohlo být vydáváno za nástroj cirkulární ekonomiku.

Zajímavým doplňkem může být nová vlna šrotovného na vozy s dieslovými motory, kterou ohlásila britská vláda. Podobně jako v tuzemsku, je to jen podpora prodeje nových aut, a jak ukázala aféra dieselgate, která se zdaleka netýká jen koncernu VW, jedná se jen a pouze o nástroj prodeje další a v tomto případe ještě špinavějších aut.

Možná, že to souvisí i s otázkou proč vidíte majitele drahých aut nejčastěji za jízdy s telefonem u ucha. Je to proto, že už si nemohou dovolit zaplatit učitele na ovládání zabudovaného handsfree. Vydali se totiž s peněz, když si kupovali co nejekologičtější vůz.

Odpustků není nikdy dost a tak jsem zvědav, jaké další nám politici představí.

 

Komentáře

  • Můj blog

    Formulář

  • Kategorie