Veletrh fiktivních firem

Nevím, kdo ze čtenářů je odborníkem na segment výstav a veletrhů. Já jím nejsem, a to ani přesto, že ve své profesní praxi jsem měl možnost účastnit se určitě několika set kusů a to jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Na rozdíl od čtenářů porevolučních, pamatuji doby, kdy

Právě výstava, nebo veletrh byl jediným místem, kde bylo možné vidět novinky a zajímavosti z oboru pod jednou střechou.

ANO, bylo to v době, kdy informace nebyli na síti a telefon měl drát, resp. drátů více. Jeden do něj hnal elektrický proud a ty další se starali o přenos hlasu a nějaké další maličkosti.

Byly to doby, kdy velké výstavní prostory bývaly nabyté a stály se pořadníky a v době konání všech, ale hlavně těch nejatraktivnějších, se na ně valily davy, a to bez nutnosti větší reklamy v Rudém Právu a následně i dalším porevolučním tisku.

S rozvojem internetu, však začali veletrhy a výstavy upadat.

Problém nebyl v tom, že by se nedařilo sehnat vystavovatele.

Problém byl a je v tom, že je možné, díky čím dál dokonalejším technologiím najít vše dávno před výstavou na internetu. A tak se dnes většiny výstav a veletrhů firmy zúčastňují proto, aby BYLY VIDĚT. Návštěvníci pak chodí proto, aby pozdravili známé.

Čas od času se ale zjeví akce, která je jiná. Akce o které si říkáte, TAM MUSÍM, TO CHCI VIDĚT NA VLASTNÍ OČI a mně se pošťastnilo se v posledních dnech dozvědět o dvou najednou.

Tou první, probíhající již v březnu, je

Ano, čtete dobře. DVACÁTÝ TŘETI ROČNÍK MEZINÁRODNÍHO VELETRHU FIKTIVNÍCH FIREM

23 let, to je doba, které se mnoho veletrhů ani nepřiblížilo, a přesto zde je a jak jsem se díval, je zde i bez silných sponzorů, dotačních programů a lidí, kteří dělají práci za jiné.

Důvodem dlouhého života je možná skutečnost, že se jedná o dobrovolnou iniciativu školy, která se nebojí komunikovat se světem a svět rád komunikuje s ní. Snad i proto, je již více než měsíc před samotnou akcí přihlášeno 113 účastníků a věřím, že číslo není konečné.

Co stojí kromě jiného dle mého za úspěchem celé akce je ještě jedna věc. Budoucí leadeři, podnikatelé, zaměstnanci, totiž představují svou vizi světa, který chtějí tvořit a často i svých snů a to je něco, co se na internetu hledá zatraceně těžko.

Druhá akce je pravým opakem té první

Je to první ročník. Věnuje se úplné novince, resp. novinkám VIRTUÁLNÍ REALITĚ a tzv. AUGUMENTED REALITY. Jsem si téměř jist, že pod pojmem prvním, si něco představit dokážete, u toho druhého jsem si jist již méně.

Přesto jedna i druhá proniká raketovou rychlostí do našich životů a to chtěně, i nechtěně.

Reklama, filmy, kina, průmysl, lékařství, doprava, vzdělávání a mnoho dalšího.

Tam už je VR přítomna. U většiny (počínaje reklamou) se již objevuje i AR a právě k této technologii doporučuji všem, kdo neví o co jde, a mají chytré mobilní telefony s technologií ANDROID či Ios, aby si stáhli do svých přístrojů následující aplikaci MAGIC BOOK a až to uděláte, zapněte ji a podívejte se na poslední obrázek tohoto článku. Jsem zvědav, co budete říkat. Budu rád, podělíte-li se o Vaše pocity v diskuzi.

Ptáte-li se, zda-li si myslím že se CZECH VR FEST dožije 23 ročníků pak musím říci, že si to nemyslím. Ne proto, že by nebylo téma zajímavé, to v každém případě je, nebo že by pořadatelé, které jsem měl možnost poznat nebyli nadšení a nedělali CZECH VR FEST srdcem, i to dělají. Mají jen tu nevýhodu, že na rozdíl od snů, technologie stárnou rychleji než umírají jednodenní mušky a proto za 23 let by toto téma bylo atraktivní jako se nám dnes jeví téma čistoty českého jazyka.

Komentáře

  • Můj blog

    Formulář

  • Kategorie