PPP – pražský projekt čisté mobility

PPP projekty byly na pořadu dne před několika lety, když jejich koncept vznikal a byl pomalu, ale za ohlušujícího zvuku mediálních bubnů, integrován do naší ekonomiky. Za dobu své krátké existence prodělal (bez zaznamenání medii) malou kosmetickou změnu.

Písmena PPP již znamenají něco zcela jiného a je zajímavé, že vývoj respektuje regionální zvyklosti. Tak například v Plzni to znamená

Plzeň Patří Politikům – protože ti si tu dělají co chtějí, aby pak odešli na zasloužený odpočinek do vyšších vládních kruhů

V Praze, o které bude dnešní příspěvek, je význam jiný

Praha Proti Proudu – tento projekt nemá co do činění s tisíciletou vodou, jak by se mohlo zdát a vůbec s vodou a povodněmi, ani s projektem Dešťovka, který se zrodil v moudrých hlavách právě na území našeho hlavního města. Tento projekt souvisí s čistou mobilitou.

S přesně tou, ke které se nejen přihlásila, ale realizují ji i další světové metropole a hlavní města. Z těch Evropských můžeme jmenovat Milán, Paříž, Londýn, z těch světových New York, Shanghai, či Jakarta, ale je jich mnohem více.

Ve všech těchto městech, se jejich vedení rozhodlo zatočit s narůstajícím znečištěním způsobeným vozy ze spalovacími motory a podporují občany, kteří se rozhodli odložit auto a začít se pohybovat jinak, čistě a to ať již o svých, nebo na kole, skateboardu, elektrických jednokolkách, kolech, skútrech či SEGWAYích, každý dle svých možností, schopností a hloubky své kapsy.

Praha celý projekt čisté mobility pojala jinak (zcela jinak) než její zástupce prezentoval na Hackathlonu čisté mobility, nad kterým si město vzalo záštitu.

Politici města se rozhodli čistou mobilitu ze svého centra zcela eliminovat.

Její občané mají přeci právo na to dýchat odpadní spaliny dieselových a benzínových motorů a čím více válců a kol vůz má, tím lépe. Nevyužívané pěší zóny se mohou v budoucnu stát příjemný drive-in zónami a obchody v jejich okolí budou nuceny zákonem přestavět své prostory tak, aby umožnili drive-in nakupování. Samozřejmě vozům s modrými majáčky je automaticky udělováno přednostní místo, a to jak na parkovištích, tak v oněch místech slastného nakupování.

Tak, kdo si dovolí páchnout do centra města městy, na kole, bruslích, na čemkoli, co nemá čtyři velká kola a spalovací motor, bude tvrdě pokutován a stíhán, snad i proto již přijeli školit pracovníky bezpečnostních složek lidé z DELTA AIRLINES, kteří na mnohomilionkrát sdíleném videu jasně dokázali, že se drží pravidla náš zákazník, náš pán.

Věřím, že se vedení ostatních světových metropolí chytne za nos a pochopí, že všechny ty pěší zóny, parky, zeleň, veřejné nabíječky a další „projekty“ jsou cestou špatným směrem, odvádějícím od skutečné krásy smogem překrytých měst a rouškami zakrytých tváří. Zažraná špína fasád pak dotváří linoryt obrázků jak vystřižených z černé čtvrtky.

Je to vynikající, že PPP projekt v Praze nabral na takových obrátkách, přeci jen uvědomíme-li si, že na začátku byla jen neschopnost nastavení pravidel a zajištění jejich dodržování při použití jediného dopravního prostředku váhy středně vzrostlého pašíka s ocelovou konstrukcí osedlaného rusky mluvícími jezdci, kteří s lahví vodky ukazovali za pár desítek EUR, kde se nejlépe pije, je to opravdu pokrok.

Pražené by měli svým politikům děkovat

Osobně

Ve druhém, či třetím patře radnice

Přeci jen by nebylo od věci při osobním jednání vzít za vzor minulost a zopakovat postup osvědčený v roce 1419, stejně jako následně 1483 a 1618. Přeci jen slova a akce začínající na DE, jsou u nás populární, nemýlím-li se.

Přeci jen poučit se dá, a to nejenom z té minulosti dávné, ale třeba i z 13.10.2016, kde byl vývoj událostí již popsán.

Komentáře

  • Můj blog

    Formulář

  • Kategorie