U nás zůstanete

Věta jak dělaná na slogan kvalitní firmy. Mnohem lepší než „ZDALEKA NEJLEPŠÍ“, či předloňské „Pepa nakupuje jen v …“ apod. Dalo by se říci, že věta zavání bezpečím. Podnět v článku mi však dal nákup v hypermarketu KAUFLAND v Plzni a jak už asi tušíte, nebyla roznětkou bezpečnost.

Bylo to něco úplně jiného.

Je totiž pátek

Ano, ne pověstný KAUFLAND čtvrtek plný slev, nýbrž pátek, krátce po jedné hodině odpoledne.

Tak co by se mohlo stát.

Téměř nic, kdybych od vchodu viděl na stav u pokladen.

To však nemohu.

Cílená přestavba totiž tomuto pohledu brání, a tak Vy, stejně jako já, vejdete a s jasným cílem a nákupním seznamem jdete do známých polic, abyste koupili, pečivo s CHIA semínky, které jinde nemají, kuchyňské papírové utěrky, které mají nejlepší poměr výkon cena a toaletní papír. Doba nákupu od vstoupení na plochu obchodu až po příchod na plochu před pokladnami 2 min 26 sec.

Podobnou efektivitou by se jistě rád pochlubil nejeden výrobní závod, či logistický provider, čas pro pobyt v shop-floor, či v GEMBA, redukován na minimum, stejně jako činnost bez přidané hodnoty.

Tím však chlubení končí.

Stejně jako efektivita, které vyplynula ze schopnosti nakupujícího, jednat efektivně a efektivně i plánovat.

U pokladny jsem stál přesně 17 min 46 sec.

To znamená, že činnost, kterou jsem měl naplánovanou trvala 146 vteřin

A činnost, kterou jsem naplánovanou neměl 1.066 vteřin.

To znamená 7,3013 x déle.

Již vidím šťastný úsměv marketéra a designéra obchodu, jenž si mne ruce a říká, ZÁKAZNÍK VÍC NAKOUPÍ.

Malinko ho zklamu.

Nenakoupí. Svůj čas totiž ztratí až ve frontě, ne výběrem zboží.

Ještě bych rád podotkl jednu drobnost. Lidé za mnou se rozčilovali, že vietnamský obchodník před námi má dva plné koše naplněné celými baleními výrobků, ze kterých oni si vzali jen jeden kus. Nadávali na to, jak zdržuje. Musel jsem se v duchu smát tomu, jak i oni, ve své zlobě, obracejí hněv na špatnou stranu.

Milý a usmívající se pán, byl totiž i se svými dvěma plnými košíky byl odbaven rychleji, než oni, nadávající, se zbožím rozprostřeným po dně svého košíku. Důvod je prostý a jasný každému logistikovi i logicky uvažujícímu uživateli.

Velikost balení, jeho manipulovatelnost, a hlavně počet skenovacích procesů, je totiž to, co rozhoduje o ceně, ne skutečnost, má-li kupující v košíku jeden kus, či kusů celý balík.

Na závěr se jistě najdou škarohlídi, kteří řeknou, že nakupovat mohu, jak chci rychle, ale stejně se v pátek odpoledne zaseknu na silnicích, kde se ve městech v tuto dobu tvoří ještě větší kolony než obvykle.

Je mi jich líto, musím jim totiž sdělit, že ani v tomto bodě nemají pravdu.

Díky E-MOTION jsem totiž schopen se na své elektrické jednokolce všem frontám v pohodě vyhnout a tam, kde řidiči v autech čekají, já po chodníku jedu, a ještě si mohu užívat slunce, které zrovna vysvitlo mezi mraky.

Nevím jak Vám, ale mně při slovech U NÁS ZŮSTANETE, začíná po zádech stékat mrazivý pot a s ním si pocit bezpečí, či kvalitního nákupu, v žádném případě nespojuji.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Můj blog

    Formulář

  • Kategorie