Čas a Nádraží

Své Plzeňské E-MOTION jízdy často začínám, nebo naopak končím přejezdem mostu u plzeňského hlavního nádraží. Při přejezdu sledují dění a často hledím na vlaky plné kmenů, nových aut, či naopak prázdné nákladní vagóny jedoucí v protisměru.

Obrázek je to jistě podobný jako před desítkami let a změnilo se jen jedno

Nejsou na něm lidé

Nedávno jsem zahlédl článek, v němž mluvčí českých drah a s ním i ministr Ťok referovali, kolik stovek milionů pasažérů České Dráhy za předchozí rok převezly. Myslím, že oba lhali.

Tvrdí, že to bylo 174.000.000 cestujících. Tvrdí, že každý průměrně ujel 45 km a každý obyvatel, včetně nemluvňat jel prý za rok vlakem Českých drah 17x.

Lhali proto, aby mohli zdůvodnit miliardové investice, které jsou schváleny, či předschváleny tichým přikývnutím, pro „rozvoj železniční sítě“ pro lidi, pro cestující.

Přijede-li na Plzeňské nádraží vlak, není-li to před začátkem školy, či na konci pracovního dne, vysedá z něj, či nasedá do něj často méně lidí než se pohybuje obslužného personálu kolem.

Plzeň není zdaleka sama.

K rychlíku do Mnichova, který před několika měsíci odvážel i mé milované na cestu za dobrodružstvím, přistavily České Dráhy 4 autobusy, které měly odvážet cestující kvůli výluce a opravám železničního mostu u nádraží, z Nýřan do Plzně na nádraží.

3 z nich odjely prázdné a v jednom se tísnilo 12 lidí

Na cestě zpět, kterou jsem měl možnost sledovat jen několik dní poté, byla situace stejná a když jsem se díval do okének vlaku, byl téměř prázdný.

Jak jsem se dozvěděl, na Německé straně tomu tak nebylo, ale přejet hranice směrem do Čech si netroufla většina cestujících.

Nedávno jsem byl v Novém Strašecí, kde budova nádraží připomíná nedávnou válku, stejně jako ukazatele v jeho blízkosti. Jak jsem se dozvěděl, bývá i tento vlak prázdným a nebýt jeho obsluhy, byl-by liduprázdným.

Bludný Holanďan, není loď, je to vlak

Vlak Českých drah. Vlaky Českých Drah.

Povolené Pokušení Utrácet desítky miliard pro dobro cestujícího lidu

Který Není

Davů, které ztratily se na cestě k přeplněným parkovištím, aby na vláčky dělali jen papá, či se snažili ve smrtelné agonii zastavit je vlastním tělem.

Miliardy jsou investovány jen ze dvou důvodů.

Tím prvním jsou provize plynoucí na soukromé účty.

Tím druhým přeprava materiálu a výrobků z malé a levné země středu, kde zem, je levnější než pokuta a ruce stojí ještě méně, obzvláště jsou-li připevněny k tělu, které nemá ústa.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Můj blog

    Formulář

  • Kategorie