Když jsem v minulých dvou letech (poprvé 1.4.2015) několikrát nabízel možnost otestování využití prostředků E-MOTION vrcholným tuzemským politikům, včetně toho nejvyššího, nikdo z oslovených se mi neozval zpět. I proto Miloš Zeman zdržuje a ozbrojené složky pod rukama pana Chovance i Stropnického, chodí pěšky.
Vůz BMW X8 sice dobře vypadá na reklamních (pardon) na policejních plakátech, ale na jedno svezení, nachodí pěšky zbytek stavu celkově tisíce kilometrů pěšky. A elektro auta, v dotačním programu pro státní správu, jsou také spíše výsměchem, než skutečnou změnou.
O to více mne potěšilo, že při návštěvě pana Michala Horáčka, to byl on, kdo pronesl
„Mohu to zkusit“
A já mohl být učitelem, který ho směřoval na prvních metrech jeho E-MOTION cesty,
Jak vidíte na obrázku výše, držel své tělo krásně rovně a v nohách se ani neozýval svalový třes, který je běžný při první jízdě pod mýma rukama.
Při informaci, že je čas končit, bylo sice znát zklamání, ale něco mi říká, že E-MOTION se pana Prezidenta nedotklo naposledy, právě naopak. Jeho překvapení nad tím, že i tento prostředek je zařazen ve stejné skupině, jako SEGWAY a je tedy ve většině Prahy zakázán, nebylo hrané.
Po rozeslání fotografie pana Prezidenta na elektrické jednokolce, mezi skupiny E-MOTION uživatelů v tuzemsku i zahraničí se na mne nahrnula lavina gratulací. Jak se ukázalo, byl jsem totiž první na světě, komu se podařilo nechat svézt vysokého politika, věřím že i Prezidenta, před tím, než podepíše nesmyslný zákaz.
Po předloňském prvenství systémové integrace E-MOTION do prostředí výrobních firem, to tedy byla druhá, sladká odměna za mé snažení o změnu, v oblasti osobní čisté mobility na úrovni jedince.
Ovšem, ani v tuzemsku už dávno nejsem sám, a to potvrdil i text, který se mnou nasdílel na Facebooku uživatel AZZIE DAEMON a jeho celé znění můžete najít na linku pod následujícím obrázkem.
https://drive.google.com/file/d/0B8_eCtXfBuACTnVyZjRjR1dSb3M/view
Rád bych vytáhl jednu obzvláště důležitou část textu, kterou jsem sám, ve svých více než stovce článků nezmínil, je jí JÍZDA Z KOPCE.
„Jedeme průměrně rychlostí běžícího chodce, z kopce se nám to nerozjede nikdy rychleji (naopak gyroskop nás zpomalí)“
Jen malinko informaci upravím, aby byla pochopena správně. Elektronický Gyroskop není brzda, tedy ne ve smyslu, v jakém jsme na ni všichni zvyklí. Je to brzda psychická, spojená s technologickými možnostmi strojů. Gyroskop slouží k dopočítávání toho, aby naše stupačky byly za jízdy stále vodorovně. Je nejrizikovější částí a levné stroje mají často právě zde největší slabinu. Každý výrobce udává maximální rychlost stroje, která se Váže právě na výpočetní sílu gyroskopu.
Když Vám, sic jen na setinu vteřiny vypne, jste ztracení a často nastává situace, která má v angličtině libozvučný výraz „FACE PLANT“ v češtině ja asi nejblíže „Držkopád“ neboli pád přímo na obličej, protože je to jako by Vám najednou někdo sebral pevnou půdu pod nohama, ne když stojíte, ale když jedete.
Právě proto, musíme jako jezdci udržovat konstantní rychlost i z kopce a tam nám, například na kole, či koloběžce, ale často i během, dokážete utéci. Po rovině jsme schopni držet tempo a v kopci pravděpodobně zůstanete daleko za námi, záleží jen na jeho prudkosti.
Jen pro zajímavost se podívejte, jak lze na elektrické jednokolce vystoupat jednu z nejprudších ulic Plzně, Vyšehradskou ulici v Plzni na Slovanech.
Věřím, že s panem Michalem Horáčkem na hrad přijde nejen logika, rozum a lidskost, ale i čistá mobilita, protože s tím vším, bude schopen reprezentovat krásnou zemi v centru Evropy mnohem lépe, než panovník jenž holí bije na poplach a schovává svou tvář v dýmu cigaretového kouře všude, když potřebuje říkat „pravdu“.