2018 E-MOTION

Rok 2018 začal z pohledu čisté osobní elektromobility více než zajímavě. Prvním strojem dodaným českému uživateli byl automatický elektrický skládací vozík AIRWHEEL H3S určený pro uživatelku v jedné z Moravských metropolí.

Druhou zprávou je zahájení prodeje novinky mezi elektrickými jednokolkami, stroje společnosti KINGSONG, s názvem KS 18L. Stejně jako již představený elektrický vozík, je i tato elektrická jednokolka strojem nové generace. Na rozdíl od strojů starších, přináší mimo jiné následující parametry

  • Dojezd až 100 km na jedno nabití
  • Nosnost 150 kg
  • Maximální rychlost až 50 km/h

Stroj má 18“ kolo. čímž není až tak výjimečný, protože stroje s takto velkým kolem již existují, co mu však na unikátnosti dodává, je jeho nízká hmotnost, s 1036 WH baterií totiž váží pouhých 18,8 kg a to je ca polovina toho, co váží stroje podobné kategorie.

Bohužel nákup začíná poměrně obtížným krokem, kterým je výběr barvy, věřím, že tu Vaši najdete i Vy.

Ovšem toto není první, a jistě ani poslední novinka, kterou v roce 2018 E-MOTION přinese.

CO byste řekli na to, kdyby se Vám, jako lyžařům splnil sen, kterým je absence nutností čekání front na vlek, či lanovku. S přístrojem nesoucím název THRUSTER totiž zvládnete jízdu do kopce stejně elegantně a rychle jako jízdu z kopce.

https://www.youtube.com/watch?v=hooGTGdH66M

Výhodou tohoto řešení je, že je tzv. multiplatformní a můžete jej použít na lyžích, snowboardu, ale i na skateboardu, kolečkových bruslích, surfu, či při paraglidingu a vsadím se, že bychom uplatnění našli a nejdeme mnohem více.

Posledním produktem dnešního dne je cyklokolo – ve smyslu kolo, ne celý dopravní prostředek.

Mnozí si myslí, že kolo již bylo vymyšleno a mají pravdu, neznamená to však, že nemůže být vymyšleno znovu. A když už jste u toho vymýšlení, pak je možné, se oprostit od takových zbytečností, jako, že kolo musí být kulaté, či musí mít stále stejnou velikost, odpovídající tomu, co je v době použití potřeba.

Stejně jako měkkost, resp. pružnost nemusí vycházet z kaučukového základu, jak jsem indikoval v předchozích článcích, je možné, aby kolo bylo samo o sobě skládací a měnilo tak nejen svou velikost, ale i tvar.

Právě tak chápe kolo Andrea Mocellin, autor projektu REVOLVE. Nejen, že opustil zakořeněný názor o neměnnosti tvaru a velikosti, ale i jeho jednoúčelovost, resp. určení jen pro ten, či onen dopravní prostředek, a to bez ohledu na to, zda-li se jedná o bicykl, nebo invalidní vozík, či další dopravní prostředek.

Všechny autory jsem již oslovil a věřím, že myšlenku E-MOTION podpoří a dostaneme možnost, využívat kreativitu výrobků, o kterých jsme ještě včera ani netušili, že by mohly existovat, či dokonce fungovat.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář