Tak přesně takhle křičel na mne článek v Lidových Novinách 4.února 2018 a já věděl, že mám další téma pro svůj blog. I když se přiznám, nevím, zdali jej mohu nazývat dalším, protože na toto téma sem již v minulosti psal a varoval před zneužitím.
Originál článku, který před větu výše, přidává v názvu ještě větu „RÁNO V SUPERMARKETU UŠETŘÍTE, VEČER BUDE DRÁŽ“, si můžete přečíst na vloženém linku. A nevím, zda-li jste zaregistrovali, že jeho autor, či autoři dokázali ve dvou větách ukázat, jak je český retailový, či chcete-li maloobchodní trh postaven na hlavu, srovnáte-li ho se zahraničím (na které je odkazováno).
Abyste nemuseli dlouho čekat na vysvětlení, podám ho hned.
Všimněte si, že v zahraničí, bývá zvykem zboží na konci dne zlevňovat. Krásným příkladem jsou potraviny v síti Marks&Spencer.
V tuzemsku večer budeme zdražovat.
A proč bychom to nedělali, když nám zákon umožnil beztrestně plýtvat. Dokonce nejen umožnil, on nám to i nařizuje, jak jste se mohli dočíst v pátečním blogu.
Rád bych Vás, čtenáře, požádal, abyste se zamysleli a řekli si, zda-li jste někdy v tuzemském obchodě narazili na rozdíl, mezi cenou zobrazenou u zboží (díky níž jste si často výrobek impulzně vzali) a cenou, která se objevila u pokladny, či (a tím hůře) jste ji objevili už příliš pozdě doma.
Mně se to stalo a všem v mém okolí a v reakci na příspěvek publikovaný před několika lety na serveru iDNES, to vypadalo, že snad není nakupující, kterého by tato Chyba nepostihla.
Chybovat je lidské, to ví každý, ovšem záměrné chybování, nazývá se klamavým jednáním a vyprávět by o tom mohl i nejeden premiér v demisi obviněný ze zpronevěry jenž dostal nekonečný čas na sestaven vlády, kterou k tomu, aby se mohl i nadále beztrestně obohacovat vlastně vůbec nepotřebuje.
Jak se situace řešila?
Paní pokladní někam zavolá a pak přijde kolegyně, odťukne něco na kase a cenu změní. Omluvy se nedočkáte.
Nebo Vás pošle paní pokladní na informace, či spíše reklamace, kde čeká nabroušená pracovnice, aby Vám udělala milost a vrátila Vám peníze, které jste zaplatili navíc.
Dříve, tak před 10-15 lety jste bývali požádáni, aby jste šli ukázat, kde jste jinou cenu viděli a peníze Vám byly vráceny po návratu.
A teď si představte tuto situaci znovu.
Příjdete na pokladnu a u 50% položek bude účtována jiná cena.
Vy se nestačíte divit a budete odeslání na reklamace
Tam se Vás ujme usmívající se pracovník, či pracovnice reklamačního oddělení a projde s Vámi Váš nákup a všude, kam přijdete, bude cena, která byla účtována na pokladně.
S nemizejícím úsměvem se pracovník, či pracovnice s Vámi rozloučí se slovy, že přehlédnout se je lidské a vezme si dalšího, či další nakupující v řadě. A Vy nejen, že odejdete s pocitem, že tu návštěvu očního byste již neměli odkládat, ale i s podstatně lehčí peněženkou.
Jak se to mohlo stát?
Snadno.
Obsah digitálních cenovek lze měnit stisknutím jediného tlačítka, a to i bezdrátově a věřím, že podobná zadní vrátka budou dodavatelským bonusem navíc.
A ještě jedna maličkost. Cenovky se budou moci měnit i dle toho, kdo přijde nakoupit.
Je to prostě REVOLUCE, kde jde o peníze až v první řadě, ale jen o ty Vaše, tak si je dobře hlídejte.
P.S. A co na to logistici a značení pozic? Není to něco právě pro ně?