E-MOTION se vyvíjí a přiznám se, že jsem často fascinován nejen designem, ale i směrem, kterým se výrobci vydávají, aby uživatelům po celém světě přinesli to, bez čeho nedokáží žít, a to nemluvím zdaleka jen o čisté mobilitě.
Protože však toho o ní vím o něco málo více než o ostatních oborech dovolím si Vám nabídnout novinku, která opět jako první dorazila v naší republice právě na můj stůl.
Vzali-li bychom doslovně překlad názvu výrobku, pak se jedná o létající, resp. vznášející se boty, neboli v originále HOVERSHOES.
Jsem přesvědčen, že v loňském roce jen málo z Vás minulo šílenství zvané HOVERBOARD, či-li počeštěno KOLONOŹKY, GYROBOARDY apod. Nebezpečnou hračku chtěl mít doma každý a riziko, o kterém jsem psal tolikrát, zajímalo až v okamžiku pobytu na ambulanci.
Ačkoli jsem byl jedním z prvních, kdo v tuzemsku hoverboard vlastnil a testoval a tušil jsem, jaký bude prodejní úspěch, rozhodl jsem se jej neprodávat. Důvod byla právě jeho skrytá nebezpečnost. To mi potvrdila nakonec i skutečnost, že v roce 2017 se na hoverboardu zabili tři lidé (vždy spadli pod kola jedoucího auta) doplněná 74 požáry způsobenými nekvalitním technickým zpracováním a použitými bateriemi. Situace byla dokonce tak vážná že na více než rok a půl ovlivnila bezpečnost leteckých přeprav. TO JE ALE MINULOST.
Z výroby hoverboardů byli eliminováni pokoutní výrobci a staré, nekvalitní stroje, jejichž prodej byl např. v některých státech USA, či UK zakázán, již byli pravděpodobně rozprodány na trzích východní a jihovýchodní Evropy, včetně trhu našeho.
Nové generace hoverboardů lze z pohledu výše uvedených parametrů, již považovat za bezpečné, ovšem i nadále jim zůstala nebezpečnost v pohledu dvou nohou fixně stojících na jedné desce, která reaguje na 100g přenesení váhy.
Právě tento poslední problém odbourávají HOVERSHOES
Jeden celek totiž rozdělili na dvě menší části a uživatel tak může každou nohu řídit zvlášť, a to je teprve jízda.
Vím, o čem mluvím
Protože jsem si HOVERSHOES samozřejmě vyzkoušel a mohu Vám říci je to domácí jízda.
Proč domácí? NO hlavně proto, že HOVERSHOES jsou osazeny kolem o průměru 3,5“ (jen pro zajímavost jednokolka KINGSONG KS18L, se kterou trénuji na ČISTĚ ČESKEM. má kolo o velikosti 18“).
Neznamená to však, že bych nemohl HOVERSHOES vzít ven, to vůbec ne, jde jen o to, že nebude-li venku hladký povrch, bude to dost drncat a jízda pravděpodobně nebude moc pohodlná.
V každém případě se v každém kole (pod každou nohou je jedno) skrývá motor o síle 250 W a spolu s ním i baterie o výkonu 54Wh. Tyto dva parametry jsou indikátory výkonu. Max rychlost je 8 km/h a doba jízdy se pohybuje jedné hodiny. Zdá-li se to někomu málo bude to tím, že si nezkusil jednu hodinu žádat vlastní tělo, aby pracovalo se 75 g přesností a precizností.
Jízda je však zábavná a opravdu připomíná vznášení se nízko nad zemí.
Obrovskou výhodou proti původním hoverboardům je skutečnost, že jedna „bota“ váží jen 2,8 kg, což při naložení obou je stále méně, než má i ten nejmenší, dětský hoverboard.
Kdo však bude jízdu ovládat na jedničku, půlku váhy může ušetřit, protože jet je možné i na jedné noze, vše opět závisí jen a pouze na jezdci.
Letošní Vánoce budou ve znamení HOVERSHOES a doufám, že díky E-MOTION a mému přispění neskončí jen v domácnostech a na dětských hřištích.
Rád bych se podělil s pokrokem kterého jsem dosáhl. Druhé video ukazuje jízdu druhý den a třetí video den třetí.