Jak se boří zlý sen

V názvu dnešního příspěvku jsem si dovolil nejen parafrázovat název pořadu jedné z tuzemských televizí, ale i knihu premiéra a budoucího prezidenta vlastního státu. Nebudu psát ani o jednom, ale o projektu, který úspěšně roste již šestým rokem.

Na začátku si však je nutno říci, že proto aby se Vám zdál sen, je třeba snít.

A v tom je první zakopaný pes.

Ani ne tak v samotném principu snění, jak v tom, že chcete-li si svůj sen splnit, musíte se nejdříve probudit, a to se nikomu nechce, nebo k tomu nemá odvahu, a to i celých dlouhých 40 let a i přesto, že sen byl noční můrou.

Když už se však probudíme, zjistíme, že ke splnění snu je třeba něco udělat, třeba pracovat a v tom je další zakopaný pes. Ne všichni můžeme totiž býti politiky, kteří za to, čím méně toho vykonají a změní, dostanou více peněz.

Není to tak dlouho, kdy jsem se dozvěděl, že ředitelka CZECHINVESTU zvažuje, své další povýšení na politickém žebříčku. Na tom by nebylo nic divného, kdybych se v jejím zkráceném životopise nedozvěděl, že začínala svou práci v roce 2002 na BROWNFIELDECH v tuzemsku. Nevím sice, zda-li bylo cílem její činnosti předcházet jejich vzniku, či eliminovat jejich počet, ale v případě, že tomu tak bylo ztroskotala na celé čáře a zanechala po sobě jen bludný kořen a plevel, který se rozrůstá až do dnešních dní, k radostí developerů neustále likvidujících další zelené plochy.

Je však také možné, že politický úkol byl přesně opačný, než bylo ventilováno veřejnosti a růst počtu brownfieldů si zasloužil povýšení až na pozici šéfové celé organizace, v níž kdysi „tak úspěšně“ začínala.

Tak jako tak, o tom dnešní blog není.

Je o tom, co vídáme opakovaně každý rok.

Obchody, do nichž chodíme se mění. Přesouvají se regály a zboží v nich, snižují se, zvyšují se, nabírají na barevnosti, či naopak střídmosti. říká se tomu RE-MODELING, či změna LAYOUT, čili rozmístění na ploše.

Cílem není zvýšení uživatelského komfortu, ale rozbití jistého kroku nakupujících a snahu o to, aby koupili víc, protože budou nuceni, při cestě za svým cílem projít mnohem delší trasu.

Po téměř každém REMODELINGU zbydou ve skladech provozovatelů původní komponenty. Regály, košíky, spojovací materiál, světla, sedačky a mnoho dalších položek, záleží jen na prostoru, určení a rozsahu přestavby.

Z krásného snu o „novém vzhledu“ vyrůstá noční můra, kterou naznačil již pan Neruda

KAM S NÍ(M)?

Kam se všemi těmi nepotřebnými položkami, kam s přebytky, které už provozovatel nepotřebuje.

Do doby před INDUSTRIAL UPCYCLINGem a mou vlastní prací, byla jediná cesta – DO KONTEJNERU.

ODPADOVÉHO kontejneru

A na skládku, či v lepším případě na šrotiště

Cena za likvidaci, a to klidně i kovového odpadu, který umístěním do kontejneru vznikl byla nižší než náklady spojené s pronájmem kontejneru a jeho dopravou.

Zatímco se stavěl jeden sen, druhý se bořil

Ale víte, že to jde jinak?

Stačí se zamyslet a když to nepomůže zavolat 728-492512 Linku Pomoci Probuzením

Není to tak dlouho, kdy jsem měl tu čest stát po boku probouzejícího se spáče, jehož noční můru rozpoznal jsem z pěti čísel, která mi zaslal.

Na začátku byla těžká hlava a 17.056 ks a 15 tun těžké břímě starostí.

Na konci smlouva o dlouhodobé systémové spolupráci a namísto nákladů zajímavá částka ve firemní pokladně, kterou bylo možné použít pro investice do zlepšení prostor a prostředí pro lidi i pro zboží. Co bylo nejdůležitější?

Byly úsměvy lidí, kteří pochopili, že udělali víc, než jen pomohli firmě. Pomohli světu a svým dětem, aby ten jejich svět nebyl jednou velkou globální skládkou.

P.S. díky smlouvě a koordinaci činností, budeme moci podobným situacím předcházet, ne je do nekonečna řešit a to je pravý duch a důvod, proč aplikovat INDUSTRIAL UPCYCLING

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář