Vše se dá nějak vysvětlit, často záleží jen na tom, jakého chceme dosáhnout výsledku. Dnes bych se rád vrátil k tématu, které v mé práci výrazně rezonovalo v posledním čtvrtletí minulého roku a bylo její součástí již podstatně dříve, k obalům.
Mezi obalovými konferencemi PACKSUMMIT a OBALKO a dnešním dnem, byli totiž (kdyby to náhodou někdo nezaregistroval) Vánoce. Čas štědrosti.
A štědrost není zadarmo, stejně jako pravá láska.
(k penězům)
Každou věc i přesto, že již ve většině případů obal má, musíme ještě zabalit, abychom zakryli krásný barevný a velký obal, kvůli kterému jsme se impulzivně ke koupi rozhodli.
I já balil, i já dostával.
A proto, že jsem se na štědrý den i narodil, doplňuje štědrý večer i štědrý den, v jehož průběhu dostávám dárky narozeninové. V minulém roce byly obzvláště sladké, a kromě jiného byla mezi dárky i bonboniéra značky FIGARO, která již léta patří, a to nejen na tuzemském trhu ke stálicím za rozumnou cenu.
Bonboniéra o velikosti 220 x 250 x 25 mm v sobě skrývala šestnáct čokoládových bonbónů čtyř druhů a tvarů. 151 gramů pokušení. I když by se dalo pokušení rozpadnout na jednotlivé položky, neučiním tak, nechci si totiž kazit chuť. Jednomu pokušení jsem však neodolal, zkusil jsem obsah vyskládat tak, aby bylo možné zefektivnit celý logistický tok, s ním spojené náklady a zároveň negativní dopady na životní prostředí a výsledek není nezajímavý.
Bonboniéra o velikosti 220 x 80 x 25 mm totiž dokáže nést shodný náklad sladkého potěšení.
Co by tato změna znamenala v praxi? Třeba to, že:
K poslednímu bodu bych jen rád podotkl, že nevidím zase tolik překážek k tomu, aby obal na čokoládové pokušení nebyl obalem vratným, či vícečetně použitelným.
Jak vidíte, mohou být Vánoce a každodenní radosti i dobrou školou.
Je spíše otázkou, jak vysoké musí být marže výrobců, když si dovolí nejen plýtvat své vlastní prostředky a náklady (až o 60%), ale i ničit ZEMI, která na rozdíl od jejich obalů a výrobků NENÍ NA JEDNO POUŽITÍ.
Rod 2019 bude rokem velkým změn a já doufám, že jednou z nich bude i má spolupráce s výrobcem tohoto a dalších čokoládových pokušení, kterému výsledky ukázané výše budou dobrým návodem k tomu přestat so myslet, že VELKÝ OBAL = VELKÉ PENÍZE. Ve skutečnosti totiž je VELKÝ OBAL = VELKÉ ZKÁZE a s tou by přišlo i to, že čokoládové pokušení, nebude mít brzy koho pokoušet.