Narozen 29 let před koncem tisíciletí zažil jsem porevoluční euforii ve věku pubertálním a dodnes vzpomínám na první časopisy v nichž odhaleno bylo mnohem více než posunutý svazácký šátek, či sličná pionýrka, či žena z lidu ve spartakiádním úboru.
Byla to doba, kdy se objevily na pultech trafik s velkou kontroverzí první erotické a následně i pornografické časopisy, které dokonce doplňovaly i noviny, vzpomínám-li si dobře nesly jméno NEI-REPORT.
Důvodem pro vzpomínky na dávnou minulost byla pozvánka, která mi přistála do mailu. Pozvánka, kde jsem byl zván na představení LEO a takovým se neodmítá.
Ačkoli jsem neviděl ani kousek nahého ženského těla, nelituji.
Viděl jsem totiž kus budoucnosti.
Technologii, která bude mít své místo v PRŮMYSLU 5.0, ale najde ho stejně i v tom dnešním, a to bez ohledu, zda-li mluvíme o verzi 4.0, či verzi předchozí, v nichž většina společností dnes žije a podniká.
LEO je totiž stroj.
LEO je AGV a pro ty, kdo se nepohybují v logistice upřesním, že AGV je zkratka anglického výrazu Automatický Řízený Dopravní prostředek. To je přesně on.
NA trhu je jich celá řada a výrobci, včetně těch kteří prezentovali své výrobky na konferenci LOG-IN, se předhání v inteligenci svých strojů. LEO byl vyvíjen v Německu, kde výše uvedený časopis neznali a dokonce vývojář stroje je natolik mladý, že předrevoluční erotickou euforii nedokáže pochopit, ale přesto možné podvědomě promítl do stroje fakt, že „blondýnky jsou sice považovány za hloupá stvoření“, ale každý muž se za nimi otáčí a vyhrávaly a i nadále vyhrávají mnoho soutěží krásy.
LEO totiž je velice jednoduchý, až by se dalo říci primitivní stroj
A V TOM JE JEHO SÍLA
Na jeho výrobu si totiž potkáte jen pár dní a rozchození na pracovišti je otázkou minut.
A co vlastně LEO umí?
Možná si říkáte, k čemu mi bude podobný stroj, vždyť to mi udělají lidi a levněji
Ano udělají, ale jste si jisti, že by lidé nemohli být využiti lépe a kreativněji, než aby nosili balíky, a boxy a vzorky a kdoví co ještě z jednoho místa na druhé?
Jste si jisti, že inženýři kvality skutečně musí 15-20 minut, z každé hodiny trávit cestou přes celou továrnu, aby si odebraly vzorky, odnesli je do kanceláře, přezkoumali je a pak je zase s doporučením, komentářem, či zákazem vrátili na místo, kde je vzali?
Při analýzách činnosti v závodech klientů řešíme často jako jeden z bodů právě otázku neefektivního pohybu pracovníků, pohybu, kde efektivita je ztracena, protože musí být přerušena práce a je nutno v ní pokračovat až po návratu.
Zvažte to, rád Vám s dopočtem návratnosti dopomohu.
Na závěr ještě maličkost. Součástí předvedení systému LEO, byl i let ve větrném tunelu a mohu Vám říci, že ti kdo nepřišli, se ochudili o zážitek na celý život, protože křídla jim již asi nenarostou a „jen tak si létat“ při síle větru 200-150 km/h je pocit, který se nedá popsat, proto raději přikládám jedno foto a jedno video.