ČESKÁ POŠTA staví laťku poštovních a doručovacích služeb s každým generálním ředitelem výš a výš. Jsem zvědav, zda-li stejný trend budou mít i nástupci pana ministra Ťoka, díky kterému byl hlavní infrastrukturní úřad slavnostně lidem přejmenován na ŘEDITELSTVÍ SILNIC A DÁL NIC.
V době předvánočního shonu jsem provedl u společnosti O2, která poskytuje mé společnosti telekomunikační služby objednávku. Byla provedena na začátku měsíce prosince, tak aby měli jak tento poskytovatel, tak přepravní služba, kterou používá, dostatek času na realizaci.
Firma se rozhodla jinak a po několikanásobném stornování a znovuvydávání té samé objednávky, postavené na základě aktuální nabídky, jsem byl 14 dní před Vánoci informován, že zásilka byla předána vlastnímu dopravci, kterého O2 využívá a jak jsem se krátce na to dozvěděl, jednalo se o společnost, o které jsem (ač je již na trhu 10 let), nikdy neslyšel. Jmenuje se DROPICK.
Něco nového. Jistě nějaká zajímavá konkurenční výhoda, protože proč jinak by O2 službu využíval, že.
Ukázalo se, že jsem nebyl daleko od pravdy.
Servis, který společnost DROPICK nabízí a věřím, že nejenom v Plzni mi skutečně vyrazila dech.
Laťku nasadila vysoko již při první kontaktu, který byl telefonický.
„Halo, tady kurýr vezu Vám balíček od O2, mohu být u Vás do 10 minut“ ozvalo se v telefonu, a to bez jakékoli předchozí avizace ze strany kurýrní společnosti.
To je vynikající, ale já jsem aktuálně u klienta v Písku.
„Do Písku nepojedu“
To jsem tušil, a proto jsem nechal peníze na útratu na doručovací adrese na vrátnici.
„Tak to máte smůlu, dodávám jen proti oskenování dvou dokumentů příjemce“
Mně však nic podobného nebylo sděleno, naopak mi bylo řečeno, že to není problém.
„No to problém je“
V Plzni mohu být až v pátek odpoledne.
„No jo, ale to já už v Plzni nebudu“
Kde budete?
„V Rokycanech, tam končím“
Tak to pro Vás nebude problém doručit, je to kousek.
„Ne já budu v Rokycanech a tam budu končit“
Takže jiné řešení na dodání poslední pátek před Vánoci, tak aby byl dárek objednaný před 20 dny dorazil včas, neexistuje?
„No mohl byste si pro něj přijet do Rokycan“
Takže mi nebude fakturováno doručení?
„Bude. Přeci nebudeme dodávat zadarmo!“
No, ale Vy v tomto případě nebudete dodávat.
„Zaplatit musíte“
Konec celého příběhu? Osobní vyzvednutí v Rokycanech.
Když jsem celý příběh analyzoval a sumarizoval pro tento článek, uvědomil jsem si, že tato novinka v doručování není vlastní jen firmě DROPICK, ale dlouhá léta ji k dokonalosti buduje ČESKÁ POŠTA. Stejně jako DROPICK si nechává vždy za doručení zaplatit, nejlépe dopředu.
Stejně jako DROPICK, Česká Pošta nechává příjemce vyzvedávat zásilky je samotné. Za jejich cestu si nechává od nich samotných zaplatit. Snahu o doručení již před lety opustila, nebyla v zájmu žádné z profitujících stran.
Jsem jen zvědav, budou-li do budoucna trendy udávat ti, kdo chtějí na druhých jen vydělat bez toho, aby se sami předřeli, či zda jej budou udávat ti, kdo chtějí poskytnout za uhrazené prostředky poskytnout skutečnou službu a servis, za který si uživatelé rádi a s chutí zaplatí.
P.S. firma DROPICK sbírá od zákazníků osobní údaje. Fotí doklady. Zajímalo by mne, co na to GDPR a kontrolní úřady.