9.000 tun Hodně nebo Málo

Zeptáte-li se stavební firmy považuje-li 9.000 tun za hodně, či málo, dočkáte se pravděpodobně mávnutí ruky, protože pro stavaře, například ty zapojené do budování infrastruktury, to je drobek. Zeptáte-li se na to samé v továrně vyrábějící elektroniku, opak bude opačný.

Zeptáte-li se studentů, lidí v kancelářích, svých rodičů, a dalších, pravděpodobně mávnou rukou a odbydou Vás, ať jdete dělat něco užitečného a neptáte se na blbosti. Neuvědomují si totiž, že právě takováto otázka je velmi užitečná.

I když raději to upřesním. Není tak důležitá ani samotná otázka, jako spíše zamyšlení se nad tím, proč a kdy vznikla a proč byla položena.

Proto, aby byla lépe pochopena a mohlo na ní býti lépe zodpovězeno je třeba převést abstraktní pojem DEVĚT TISÍC TUN na něco, co už si dokáže většina lidí představit

Co třeba ŠEST KILOMETRŮ

Už opět slyším cinkat telefony do psychiatrické léčebny doktora Chocholouška, ale je to zbytečné. Výsledek je správný.

9.000 tun je totiž 375 kamionů a jejich délka, budou-li postaveny za sebe je téměř 6 kilometrů

Tak co, už to dává smysl?

To je dobře.

Proč?

Protože to, co bude následovat, potřebovalo pro vaši představivost, vytvořit takovýto obrázek. Jen ho prosím doplňte nastartovanými dieselovými motory a kouřícími výfuky.

Proč?

Protože to je objem kamionů, které z jediné továrny míří s jednou jedinou komoditou na skládku.

Další odpady v té samé továrně přidávají navíc ještě 60%

Teď už víte, proč učím továrny předcházet vzniku odpadu?

To je dobře, protože jejich vedení i pracovníci pochopili, že je lepší generovat profit, ne odpad.

Je to jedna, jediná továrna, z mnoha.

Jedna, v níž se připravuje zastavení přebytků plastů v podobě „textilních syntetických materiálů“ na jejich cestě do odpadových kontejnerů a na skládky a zahájení je využívaní pro výrobu v jiné továrně pro jiné výrobky.

To bude drahá sranda, běží Vám pravděpodobně hlavou.

Bude. Stojí mne tři měsíce práce.

Mého klienta bude stát měsíce práce.

Návratnost vložené investice bude měsíce dva.

Tolik totiž stál klienta permanentně, měsíc, co měsíc, již šestnáct let servis zvaný ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.

Co bude následovat?

Růst, protože projekty z řady BLACK ZERO nejdříve v prvním roce konání vytvoří systémy odbourání nákladu na odpadové hospodářství, resp.  jeho 40-65% části proto, aby se v následujících letech přiblížil 100% a mohl změnít z původního nákladového, na profitové centrum.

Tak co říkáte teď?

Jak vidíte DEVĚT TISÍC TUN NYNÍ?

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář