Omlouvám se všem, kteří čekali že záhadu pravidelného zpoždění zásilek České Pošty odhalím dříve, ale protože je to projekt neplacený a nezadaný, musel počkat až si ušetřím prostředky a čas, abych se mu mohl věnovat. Ve skutečnosti jsem na odpověď přišel již 26.4.2019, ale zpracování dá zabrat.
Vše začalo již před dlouho dobou
Dobou tak dávnou, že ji mnozí ani nepamatují.
Dobou před tím, než začala Česká Pošta za příplatek nabízet službu garantovaného dodání do druhého dne nazvaného BALÍK DO RUKY.
Byl to zázrak, který za pouhých 50% ceny dokázal to, co bylo obvyklé.
Jen přibyl podací lístek a název
Postupem času, se tento servis stal standardem a jednotliví generální ředitelé a ředitelky České Pošty se přebíjeli chválou dosažených výsledků a úspěšnosti doručení.
Tato se však postupně začala diametrálně lišit od zkušenosti odesilatelů a příjemců, kteří své balíčky nejen že nedostávali druhý den, ale oni je nedostávali vůbec a to přesto, že čekali doma v době avizované prostřednictvím automatické SMS zprávy.
Protože však Český člověk je člověkem trpělivým, nestěžoval si a naučil se s tím žít.
Mně jako logistikovi, a člověku, mlčení dělá problém, stejně jako nečinnost
Dovoluji si tedy bez dovolení sledovat, jak a kdy jsou zásilky do ruky které odesílám, či ty, které přijímám, doručovány a výsledek mne samotného překvapil.
98% shoda
Která se dá vyjádřit i jinak
2% dodány dle avizovaného termínu
98% dodáno den a více po něm
Shoda je totiž se zpožděním, ne s přesností doručení
Čím hlouběji jsem se do problematiky dostával, tím více mi s výsledkem nekorespondovala prohlášení generálních ředitelů o jejich krocích na zlepšení. Slova odborníků logistiků skupiny AGROERT a další, až jsem jednoho dne na důvod přišel.
ČESKÁ POŠTA ZA NIC NEMŮŽE
NA VINĚ JE KALENDÁŘ
TEN POŠTOVNÍ TOTIŽ ZTRATIL KAŽDÝ DRUHÝ DEN.
A ZA TO PŘECI NEMŮŽE POŠTA, ALE ČAS.
Naštěstí jsem s časem dobrý známý a navrhl jsem proto, po dlouhém společném jednání, že České Poště pomůžeme v nápravě a chybějící dny kalendáře doplníme. Nebude to stát více, než součet všech neoprávněně vybraných prostředků za dekádu zpožděných dodání, pár desítek, či pár set milionů, které jistě pan Generální a jeho nadřízení státní úředníci uvolní za sjednanou nápravu.
Nabídku jsem zaslal poštou v dubnu poštou a proto vím, že se neztratila, jen je na cestě a čeká, až na ni přijde v tom kolozubém kalendáři ta správná doba.
A co Vy, neztratili jste také den?
P.S. O pouhých 6 měsíců později se objevil na bilboardech tento obrázek. Je škoda, že pošta neuvedla o kolk sníží cenu za to, že velkou část její práce převezmou odesílající a příjemce.