Zatímco v některých městech naráží osobní čistá mobilita na neosobní politický odpor jejich vládců a to nejen hovoříme-li o elektrokoloběžkách, elektrokolech, elektroskateboardech, či velkých SEGWAY, je Plzeň hlavně pro jezdce na elektrických jednokolkách městem zaslíbeným.
Pro lepší pochopení si dovolím přiložit článek, který se objevil v Hospodářských novinách na konci měsíce září. Tento nese následující titulek:
ELEKTROKOLOBĚŽKY PODLE MINISTERSTVA DOPRAVY NA CHODNÍKY NESMÍ, NEZÁLEŽÍ PŘITOM NA JEJICH VÝKONU
Ministerstvo reaguje hlavně na situaci v hlavním městě.
V Čisté Praze
V té samé Praze, která pořádá hackatony čisté mobility, aby jako jejich důsledek mohla zakázat další způsob přepravy jemuž k pohybu nedopomáhá spalovací motor. Jednoho jsem se účastnil v roce 2017 a výsledkem bylo, nebylo.
Stejně jako je tomu v každé pohádce
Plzeň to je jiná.
Místní mocipáni, střídající se v kolečku ve vedení radnice, jdou na čisto mobilitu zcela jinak, dalo by si říci od lesa (což už s rychlostí likvidací lesů v okolí Plzně nebude moc dlouho možné).
Nejdříve udělali za pár miliard obchvat města, aby se ulehčilo obyvatelům od aut
A povedlo se
jak vidíte sami
Poté, se rozhodlo, že pomůže dále a uzavřelo a uzavírá další ulice a dopravní tepny, aby svým obyvatelům zlepšilo život a s ním i životní prostředí. Věřím, že nejsem sám, kdo se již nemůže dočkat ohlašovaného zbourání kruhového mimoúrovňového objezdu u RONDELU a jeho nahrazení světelnou křižovatkou, která tam byla předtím, než se postavil mimoúrovňový objezd.
Ovšem ani to není ještě to nejlepší, to s čím se může Plzeň všude chlubit, protože jestli ne nemýlím, je to celosvětový unikát.
A co?
DOPRAVNÍ ZNAČKA PŘIKÁZANÉHO POHYBU NA ELEKTRICKÉ JEDNOKOLCE
Ano, je to skutečně tak
Plzeň nešetřila a značek již má desítky a možná i stovky a citlivě je rozmísťuje po celém městě, aby tak vychovala své obyvatele k čistšímu a uvědomějšímu pohybu po chodnících.
Když jsem tento unikát zachytil při jedné ze svých jízd, dojetím mi skanula slza.
Tolik ohleduplnosti a snahy o lepší budoucnost. Kam se hrabe klimatická konference, kde zůstala Greta, Na co volat IRENU, stačí mít jasno.
Rád bych touto cestou poděkoval všem členům vedení města z jejich komplexní přístup. Věřím, že budoucí generace jej ocení a podobné značky se objeví na chodnících nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Až bych řekl, že se jedná o tak geniální počin, že by mělo město zvážit si nechat tuto značku patentovat.
Prostředky získané z prodeje autorských práv by totiž mohlo další vedení města použít na další rozšíření své bohulibé činnosti při které je jasné, že jeden transportér fotbal nedělá