Dnes na mne na LINKEDIN doslova vyskočila reklama nazvaná RECYKLACE JE VÝVOJ. Předpokládám, že odpovědný prvek umělé inteligence již zachytil, že výraz používám hojně, bohužel si nevšiml souvislostí. Mně to však nevadí a rád se něčemu přiučím, třeba na recyklaci změním názor.
Nezměním
A reklama firmy GLASDON EUROPE AB – Česká republika, mne v mém názoru jen utvrdila
RECYKLACE JE LEŽ
A k tomu ještě díky slepým vládám a odpadovému průmyslu se z ní stal geniální prodejní nástroj
Chcete něco prodat?
Stačí říci, že to slouží k recyklaci
Chcete něco koupit?
Recyklovaný materiál v popisu, či dokonce v názvu zvyšuje výrazně možnost, že si vyberete daný produkt před jiným, jenž RECYKLACI do svého názvu nezahrnul.
Jak zjistíte, je-li výrobek, či obal skutečně recyklovaný, či recyklovatelný?
Nijak, a to je další kouzlo recyklace. Souvisí totiž se skutečností, že recyklovatelnost je nezjistitelná, tedy abych byl přesnější, je nezjistitelná prostředky, kterými běžně doma disponujeme spolu se znalostmi, které jsme dostali v rámci školní výuky.
Je zajímavé, že absenci možnosti posouzení oprávněnosti využití slova neposuzuje některý z kontrolních úřadů. Je to možná tím, že by to chtěli dělat všichni a s ohledem na garantované ekonomické přínosy z pohledu udělování finančních pokut a sankcí, se není čemu divit. Sázet by totiž mohli jednu za druhou bez ohledu na obor a segment.
Ve skutečnosti je výrobků vyrobených z dostatečně velkého množství recyklovaného materiálu, stejně jako výrobků, které jsou po ukončení životního cyklu, plně recyklovatelné, skutečně jako šafránu.
Ovšem největším problémem, ač to většina tvrdí, nejsou samotné výrobky
Jsou jím VÝROKY
Je to možná proto, že jediné, čím se liší je jedno jediné písmeno „B“
Jeden z nich byl základem pro tento článek
RECYKLACE JE VÝVOJ
Mohla by to být pravda, kdyby to nebyla lež. Recyklace je a zůstane jen obchodním nástrojem díky němuž chudí sytí bohaté a nenasytné.
Firma, která kromě jiného má původ ve Švédsku, má ve svém portfoliu odpadové nádoby od hloupých po „chytré“ a všechny slouží k jedinému úkolu – UKLÁDÁNÍ ODPADU.
Umožňují tedy uživatelům „TŘÍDIT“, ne však recyklovat
Recyklovat by mohli pomoci jejich „skutečným“ vlastníkům, tedy odpadovým společnostem, ale ty o to nemají zájem. Náplní jejich práce je profitovat z prodeje materiálu, čím lépe vytříděný bude, tím lepší dosáhnou cenu. Ve skutečnosti totiž, téměř žádná odpadová společnost, a to až na laboratorní pokusy sloužící primárně ke zviditelnění, se skutečnou RECYKLACÍ, tedy přeměnou odpadního materiálu na výrobek, nezabývá. Proč by také měla.
Byla by to starost navíc a proč si přidělávat starosti, když je peněz dost
Věřím, však, že i tento článek napomůže k získání povědomí a otevření očí k tomu, aby na dalším konferenci, či workshopu, kde položím otázku KDO Z VÁS DOMA RECYKLUJE, nebyla zvednuta ani jedna ruka.
13.12.2019
P.S. Dva dny před vydáním tohoto článku, tedy 21.08.2020 zazněla na největší indické průmyslové konferenci prezentace na téma INDUSTRY 5.0, která hovoří o stejném tématu jako výše uvedený článek. První reakce publika z celého světa byly následovné.