Polozapomenutá veličina, která zůstala jen učebnicích, v bublince vodováhy a E-MOTION. Zatímco první dvě jistě rád rozvede někdo jiný, já se vrátím k třetímu bodu, který je mi již několik let podstatně bližší. E-MOTION a jízda na elektrické jednokolce.
Když jsem ji na konci roku 2014 ochutnal, věděl jsem, že je to něco, co jsem dlouho hledal.
Potvrdilo se to.
I přes modrá lýtka jsem nepřestal věřit, že jízdu zvládnu. Vytrval jsem a z jednoho dvoukola přešel po třech měsících na skutečné jedno kolo a byl jsem ztracen. Objevil jsem nízký let nad krajinou. Objevil jsem, že E-MOTION může být nejen zábavou, ale i pomocníkem. Objevil jsem, že není leností, ale posiluje svalové skupiny, na které se tak rádo zapomíná.
Objevil jsem lidi a řeč.
Tolik setkání a diskuzí jako nad elektrickou jednokolkou jsem do té doby nezažil. Bez ohledu na věk, peněženku a stav, hovořil jsem se všemi, kdo projevili zájem a učil se učit.
Díky E-MOTION jsem měl v rukách tisíce žen co chtěly jen jedno
Dnes jsem starší, zkušenější avšak jedno trvá
Chuť jet
Vyrazit si do krajiny, letět nízkým letem.
Nedávno vzal jsem si k jízdě opět sluchátka a pustil si Mou Vlast v podání Pražského symfonického orchestru vedeného Rafaelem Kubelíkem a propadl jsem se zpět v čase, daleko před datum vlastního narození. Propadl jsem se do doby, kdy tato geniální hudba vznikala.
Nejel jsem sám, vedle mne jel, respektive pan Bedřich Smetana a usmíval se
Jeho úsměv byl nakažlivý a smáli jsme se oba, když letěli jsme krajinou
Nemuseli jsme mluvit a rozuměli jsme si. Každý tón, každá nota, každý nástroj zapadly do obrazu dokonalého bytí.
Každý z lidí, které potkám, není-li to již setkání druhé, či další, si myslí, že udržení rovnováhy je tím nejtěžším prvkem jízdy, a to i přesto, že tomu tak není. To pochopí, když vysvětlím, jak stroj funguje a následně nechám je svézt, mají-li chuť.
Z deseti tisíc které jsem držel, si vlastní stroj pořídilo jen několik set jezdců, v tuzemsku však komunita čítá téměř tisícovku a díky tlaku na veřejnou správu a bezpečnostní služby buodu brzy první stroje ve výstroji, či spíše ve výbavě i u prvních členovů městské i státní policie a bezpečnosti, ale i u záchranných složek. On totiž neexistuje druhý přístroj, který by v zácpou ucpaném městě pomohl lékaři opustit sanitku a být na místě dříve, než bude pozdě.
Navíc skutečnost, že stroj je menší než příruční kufr umožňuje mít v sanitce jeden až dva, a v kufru policejního vozu klidně i čtyři stroje pro případnou potřebu.
Věřím, že se ke změně zákonů, resp. k zahrnutí elektrických jednokolek mezi legálně používané dopravní prostředky sáhne až poté, kdy si jízdu na vlastní kůži ochutnají sami pracovníci a zaměstnanci a mohu Vám říci že první trénink v armádě byl skutečně náročný, ale zábavný.
Méně zábavné bylo loučení, kdy jsem byl propuštěn bez svého stroje se slovy ZABAVUJE SE, protože na něm chtěli trénovat najednou všichni. Byl to vtip, ale už první objednávka a série tréninků šířících se republikou potvrdí, že se šestiletá práce a čekání se vyplatili.
Ne kvůli penězům, ale kvůli tomu, že nyní mohou všichni dělat svoji práci ještě efektivněji, a to i bez toho, aby byly na konci se silami, či dechem.
Přeji Vám krásný den a nezapomeňte na rovnováhu
Chodit je totiž také třeba.