V rámci projektů, které realizuje pro naše klienty dochází neustále k modifikacím a úpravám odpovídajícím nejen charakteru klienta a zadaného projektu, ale i skutečnosti, že přinášené výsledky jsou hmatatelné po fyzické i ekonomické stránce.
Zpočátku bylo obtížné nastavovat správnou cenovou hranici. Ačkoli jsme věděli, že přinášené benefity se budou pohybovat pro firmy v řádech statisíců až milionů korun, považovali jsme za adekvátní svou práci oceňovat v řádech tisíců.
Po dvou letech jsme přešli k řádu desetitisíců a pro letošní rok je plánován další stupeň, kterým bude pouho-pouhé přidání jedné nuly.
Opět tak jdeme proti proudu, který je definován čtyřmi, resp. pěti písmeny – SALE či SLEVA
Je jedno procházíte-li nabídky supermarketů, či firem, všude se bere SLEVA jako jeden z nejsilnějších prodejních argumentů a to, jak je tento argument již hluboko zakořeněn, jsem měl možnost pocítit na vlastní kůži včera, kdy jsem byl pozván abych pohovořil na 23. ročníku studentského veletrhu fiktivních firem.
Celá akce se konala v pavilonu „B“ Pražského Holešovického výstaviště. Hala byla naplněna, a to doslovně k prasknutí. Standardizované stánky o rozměru 6 m2 byly vystavěny v 6 řadách + 2 krátké a v prostoru bylo místo i pro podium a židle, stejně jako „malý sál“ pro prezentace, v nichž se skrývalo i mé jméno a vystoupení.
Poctivě jsem si celý veletrh několikrát po sobě projel na své elektrické jednokolce a zastavil se o téměř desítky vystavovatelů, abych s nimi vedl, nefiktivní obchodní rozhovor a to ať v češtině, angličtině, či jejich rodné němčině, abychom se co nejvíce přiblížili realitě.
Co mne v aspektu tohoto článku nejvíce překvapilo, byl argument číslo jedna na otázku
PROČ BYCH SI MĚL KOUPIT VÝROBEK, ČI SLUŽBU PRÁVĚ U VÁS?
Touto odpovědí bylo
PROTOŽE JSME LEVNĚJŠÍ či PROTOŽE VÁM DÁME LEPŠÍ CENU nebo dokonce PROTOŽE DOSTANETE SLEVU
V celém sledu firem a odpovědí byla jen jedna jediná, která se vymykala a tato zněla takto
PROTOŽE JSME UNIKÁTNÍ, KRÁLÍKÁRNY NIKDO NEDĚLÁ.
Jediný vystavující pochopil, že cena, nemusí být jediným ukazatelem, či jedinou informací rozhodující o tom, zda-li koupím, či nikoli, Unikátnost je často mnohem silnější a profitabilnější.
Fiktivní firma si dala název svého podnikání do jména firmy a jmenuje se KRALIKARNY
V rámci veletrhu bych však rád vyzvedla ještě jednu firmu, která na rozdíl od noha jiných nejen, že představovala svou činnost stánkem, ale ona, resp. její pracovníci (studenti) na stánku přímo vyráběli její výrobky, a to na míru každému zájemci. Bylo to nejlepší vyjádření pochopení, že virtuálního a fiktivního chleba se člověk nenají, i když bude vypadat sebelépe. Ve své práci tak studenti, za podpory vyučujících hodlají nadále pokračovat. Fiktivní firma se jmenuje PLACKAcom s.r.o. a její reálné stránky a nabídku nalezneta na www.plackacom.fiktivnifirma.cz . Firma mne zaujala i proto, že většinu pracujícího osazenstva tvořili handicapovaní studenti a bez ohledu na svůj handicap dělali své firmě mnohem větší reklamu, než většina jejich zdravých soupeřů.
Nevím jak Vám, ale nám a našim klientům je práce, kterou vykonáváme cenná a tomu odpovídají i ceny, které za ni vyžadujeme. S ohledem na rozsah a objem projektů očekáváme, že nejpozději v následujícím roce bude cena naší práce opět vyšší, stejně jako přinesené hodnota a to je cesta udržitelného růstu, na kterou jsme se rozhodli vydat.