Černý Anděl

Když jsem na konci roku 2015 vstoupil na první elektrickou jednokolku, kterou jsem si pořídil po letech zvažování pozitivní implementace gyroskopického transportéru malých rozměrů do logistického a výrobního prostředí, dostal jsem tak silný impuls, že jeho následky nesu dodnes.

PO prvním, startovacím stroji, pak následovala řada dalších a v březnu 2016 ke mně dorazil stroj nejvyšší třídy (tehdy i jedné z nejvyšších, pro mne dostupných cen), stroj NINEBOT ONE E, který mi umožnil za dva roky najezdit více než 12.000 km.

Po několika málo jízdách jsem vydal článek s názvem Bílá Královna a neuvědomil jsem si, že po přesednutí na špičku, bude tak těžké najít náhradu.

Od té doby jsem měl možnost otestovat přes 70 strojů různých značek i neznaček a provedení a typů, ale ani na jednom jsem se necítil tak bezpečně a dobře, jako na mé BÍLÉ KRÁLOVNĚ.

To že stroje jsou již silnější, mají větší kola i baterie, sice registruji, ale stejně tak i skutečnost, že rychlost není tím, co hledám a dojezd, tam jsem limitem já, jako jezdec a má schopnost stát a nechat intenzivně pracovat své kosterní svalstvo a né to, jak daleko dokáže na jedno nabití dojet stroj. Mohu Vám říci, že již po 120 km najetých o víkendu, si mnohdy na dalších 20-30 prostě netroufnu, jsem prostě příjemně unaven.

To vše platilo do okamžiku, kdy se před dvěma měsíci ukázala na stránkách sociálních sítích jednokolka s hmotností 7,5 kg a tloušťkou těla pouhých 6 cm a já věděl, že se blíží další horečka. Trvalo sice nějaký pátek, než se ke mně dostala, ale před 6 dni se tak stalo a stroj dorazil na vrátnici závodu mého klienta do Písku a když jsem přebíral of FEDEXU balík, nechtěl jsem při jeho hmotnosti ani věřit, že je to pravda.

Je to tak. Jediná 14“ jednokolka vážící 6,5 kg je v tuzemsku a jak jsem se dozvěděl, je to i jedna z prvních v celé východní Evropě.

Stroj je skutečně tenký a co mne zaujalo po rozbalení jako první, nebyla ani tak tenkost, či nízká váha stroje, ale skutečnost, že pedály svírají se strojem dosti prudký úhel, který jsem z žádného jiného stroje neznal.

Při prvním nastoupení nezvyk, při druhém jsem zjistil že je vytvářen přirozený přítlak, jenž zvyšuje kontakt se stojem a komfort jízdy.

První poznatky z Písku:

  • Stroj je tvrdý jako NINEBOT ONE E na nastavení číslo jedna, tedy přesně pro mne
  • Když ho nesu, všichni, včetně mně samotného ho zaměňují za kufřík na dokumenty
  • Přední světlo má fakt sílu a zadní dostatečně silně svítí
  • Appka je přehledná
  • Jízda je až na menší kolo velice komfortní a o hony lepší než například na NINEBOT S2
  • A ta váha, to se nedá popsat, to se musí zažít

Po malém zdravotním intermezzu jsem pak měl možnost v sobotu ráno vytáhnout IPS i5 (tak se stroj jmenuje) na plzeňský okruh, který užívám pravidelně jak pro relaxaci, tak pro testování, abych vždy srovnával všechny testované stroje shodně a …..

Byl jsem neuvěřitelně překvapen, zde je tedy shrnutí

  • I5 začíná zvukový signál vydávat při 18,5 km/h, je dost hlasitý, ale není spojený s náklonem stupaček
  • Celkově jsem trasu projel jen o 1,25 km/h pomaleji (průměrná rychlost), než na NINEBOT ONE E
  • Rozdíl v manévrovacích schopnostech bych přirovnal rozdílu při slalomu na lyžích na starých (rovných) lyžích a nových carvingových
  • Ujel jsem 16,3 km a baterie indikuje stále 46% kapacity (Mám 75,6 kg a průměrná rychlost byla 13,41 km/h)
  • Rekuperace je nejúčinnější ze všech strojů, které jsem testoval. Na vrcholu kopce 65%, dole 92%
  • Během jízdy jsem nechal testovat (s trvalým držením zezadu pod páždím) 2 dospělé a 2 malé děti. V rukách jsem cítil, že pro všechny to bylo lehčí než na NINEBOT ONE.
  • APP občas nenaskakovala a nechtěla se spojit, může však souviset se zaplněností mého android telefonu, musím ještě pořešit
  • Světlo super, jsem dobře vidět a dobře vidím
  • Stroj zvládl i jednu z nejprudších uliček (Vyšehradská) a ani se nezadýchal
  • Za celou jízdu došlo jen 1x k záklonu stupaček, snažil jsem se, aby stroj nepípal.

Vážení čtenáři, Vážení jezdci, IPS se povedlo vyrobit stroj, který zamíchá s kartami na trhu elektrických jednokolek. Nezaměřil se totiž jen na rychlost jako stále poruchový GOTWAY, či čím dál oblíbenější KINGSONG, nebo znovu probuzený ROCKWHEEL následovaný nově představeným modelem NINEBOT Z, ale na efektivitu použití a vysoce efektivní jízdní vlastnosti. Vyrobil stroj určený primárně na zpěvněné povrchy, který však zvládne i trávu a nezpevněnou půdu a hmotnostně jej zvládne dítě, žena stejně jako senior. Dojezd na úrovni 20 km považuji naprosto za reálný a pokusím se jej otestovat na další trase, které měří 21,6 km, je kopcovitá a 30% z ní je právě povrch nezpevněný, částečně lesní.

Myslím že název ČERNÝ ANDĚL, se ke stroji hodí, i když při mé slalomové jízdě jsem si jej přejmenoval na HADIMRŠKU. Navíc mne výrobce informoval, že se rozhodl nezůstat jen u černé barvy, ale nabízí již model v červené, modré a žluté.

Na závěr dvě výtky.

Tou první je indikované dlouhá doba nabíjení (4 hod), kterou jsem však zatím nazažil, protože stroj zatím vždy indikoval plné nabití do 2 hodin od zapojení do sítě.

Tou druhou je hodně nízko uzavřená kapotáž, která mi ze začátku občas ťukala do obrubníků, když jsem na ně najížděl stylem, na který jsem zvyklý z 9B1 s kolem o 2“ větším.

S ohledem na cenu si myslím, že pro trháku na Vánoce 2017 je rozhodnuto, a to nejen na soukromé úrovni, ale i firemní a korporátní, proto doporučuji dlouho nezaváhat, protože kapacity výrobce nejsou neomezené.

Na konec ještě jednu maličkost. I5 JE NEJTIŠŠÍ ELEKTRICKOU JEDNOKOLKOU SE KTEROU JSEM SE SETKAL.

Další obrázky a videa najdete na stránce stroje na našem serveru OD-ZDROJE.

 

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář