E-MOTION 2021

Vývoj na poli čisté mobility je nezastavitelný. V minulém roce i díky E-MOTION dostala čistá mobilita zcela nový rozměr. Namísto tlaku na využívání jednoho jediného typu motoru a paliva, začali konečně po téměř 100 letech výrobci automobilů komunikovat.

Povedla se ještě jedna věc

Pod pojmem čistá osobní mobilita NENÍ JEN AUTO

Pro ty, kteří neprošli mnohahodinovými diskuzemi, konferencemi, nečetli zprávy o čisté mobilitě, to možná bude překvapivé, ale skutečností je, že výrobci aut neuznávali a nepropagovali jiný prostředek čisté mobility než automobil. Proč by to dělali? Výrobci elektrických skůtrů to dělali také. Výrobci kol, koloběžek, autobusů, ti všichni uznávali za jediný prostředek čisté mobility právě jen ten svůj.

Když jsem to na začátku roku 2015 pochopil, vytvořil jsem E-MOTION, hnutí spojujícího všechny prostředky čisté mobility dohromady a prostředkem spojení bylo kolo. Jedno jediné kolo.

To mé, či chcete-li to naše, mělo v sobě motor a již v začátcích dokázalo uháněn trojnásobně rychleji, než byla rychlost chůze, aby po pěti letech první elektrické jednokolky překonaly rychlost 85 km/h.

To však není vůbec důležité, protože počet jezdců, kteří tuto rychlost využijí a vyhledávají je stejně nízký, jako počet jezdců Formule jedna.

Důležité je, že bylo pochopeno, že čistá mobilita má mnoho podob a není správné jednu považovat ve všech případech za lepší než jinou. Pro mne E-MOTION však v minulých letech přineslo ještě něco. Přineslo mi EMOCE i do dlouho vyhaslých očí.

Přineslo mobilitu i mnoha těm, kteří po ztrátě jedné, či obou končetin mysleli, že už se sami a bez cizí pomoci nikam nedostanou. Dostanou, a to je dobře.

Dnes bych Vám rád ukázal dva příspěvky, které se objevili přesně před rokem a věřím, že budeme mít možnost před vydáním článku, okomentovat, kam se dostaly.

Prvním je výrobek společnosti SEGWAY, která je již od konce ruku 2016 v rukách čínských vlastníků, vlastníků, kteří, kromě jiného vybudovaly značku nejlepších jednokolek na světě NINEBOT, aby ji pak odložili a věnovali se segmentům jiným. I přesto, čas od času z záblesku jsoucna, vrátili se ke gyroskopickým přístrojům, či jejich příslušenství a jedním z výsledků takového návratu je i SAMOBALANČNÍ TRANSPORTNÍ KŘESLO pro dospělé, které firma představila na výstavě CES 2020- Název je SPOD a já jen doufám, že se někdo z konstruktérů zamyslel i nad tím, přidat, jako alternativu i „střechu“ a vytvořit s S-PODu prostředek do každého počasí.

Připadá-li Vám, že už jste podobné řešení viděli máte pravdu, představil ho totiž polský invalidní konstruktér žijící ve Velké Británii, a to již v roce 2017 a já předpokládám, že jak j tomu zvykem, jistě dostal od Čínské strany za svůj nápad řádně zaplaceno.

Druhým produktem je nákladní elektrokolo a jeho designéři k celému problému přistoupili trochu jinak a za náklad nepovažují nutné jen rozvoz zboží, ale například prostředek na dlouhý výlety do přírody a podobně. Výrobek se jmenuje STROKE CARGO TRIKE a jak samotný název říká, nemá dvě, ale hned tři kola pro lepší stabilitu.

Tak co říkáte, nechtěli byste také zažít E-MOTION?

Ještě než odpovíte podívejte se na první vozidlo, které včetně kol (ale bez motoru) bylo celé vytisknuté na 3D tiskárně a na začátku roku 2020 čekalo jen na vhodný elektromotor.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář