V několika minulých příspěvcích jsem se věnoval pohledu na veletrh Fachpack 2019 probíhající v Norimberku a slíbil jsem, že se podívám i na Českou stopu. Tato bohužel, nebyla příliš výrazná a speciálně v případě, který budu popisovat, odrazila skutečnost, že peníze jsou na prvním místě.
Z několika českých zástupců a společností, na které jsem na veletrhu narazil, mne překvapila a zarazila přítomnost společnosti PILOUS, která, jak už název napovídá, reprezentuje český obalový dřevozpracující průmysl.
S výrobky této společnosti jsem se již měl tu čest setkat u svých klientů a nejen jednou
Je výrobcem dřevěných palet standardních i nestandardních rozměrů, ale i dřevěných beden jak těch určených pro tuzemské, tak i panevropské přepravy, tak těch, které jsou určeny pro cesty zboží do zámoří.
Na tom by jistě nebylo nic špatného
Své výrobky vyrábí pravděpodobně nejčastěji z tuzemského smrkového dřeva (kterého má nyní za dumpingové ceny více než dost).
Své výrobky mnoha klientům šije na míru a dodává je po celé republice.
Neptá se proč, jen říká za kolik.
A činí a dodává.
Na veletrhu měl několik svých balení.
Ukázkových řešení.
Řešení, které ukazuje, že pojem efektivita jej netrápí, a s ní ani velikost a množství použitého dřeva. Netrápí ho ani to, že jeho obaly většinou po jedné cestě končí na skládce. Jak mi říkal jeden z pracovníků na stánku, použité obaly jsou starostí klientů, ne jejich.
Na svých stránkách společnost prohlašuje, že Mění pravidla obalové logistiky, jen se mi nepodařilo na zbytku stránek najít, jak to vlastně dělá.
Z projektů, které jsem viděl u klientů mi totiž připadá, jako kdyby změna znamenala absenci logiky a efektivity a je-li to skutečně míněno takto, pak souhlasím. Nemyslím si však, že je to něco, čím by se měla chlubit.
Podíváte-li se jeden z obalů, který jsem si vyfotil, vidíte jedno velkou (z důvodu vizualizace) otevřenou dřevěnou bednu a v ní několik přepravovaných komponentů.
Můj pocit však je, že by tato bedna mohla mít i podstatně menší rozměry. Co Vy na to?
A teď si představte rozdíl, který by nastal při nákupu tohoto obalu klientem, kdyby byl obal i přesto, že je dřevěný, skládací. A teď k tomu přidejte úsporu na velikosti. Co z toho vyplývá?
Zanedbatelné drobnosti jako
Prostě drobnosti.
Jen mne napadá, nejsou to právě drobnosti, které dokáží změnit pohled na celek?
A ještě jedna malá poznámka nakonec. Záměna dřevěného jednorázového obalu, za kovový vratný, není ani tak finančně náročná, jak by se mohlo na první pohled znát. V některých případech je již, po 30 otočkách cena srovnána a vše co je nad, může být pak případným ziskem, nebude-li se měnit cena přepravovaného dílu. To je ale drobnost, nemyslíte?