Jeden Den Jedné Státní Firmy

Budu se věnovat opakovaně tématu, které je nám všem blízké. Vývoj v podniku. Státním. Jmenuje se Česká Pošta. Byla to logistická společnost, než se stalo logisticko-obchodní a vypadá to, že pojem logistický již zcela zmizí. Během jednoho dne mne oslovila dvěma způsoby.

Jedním byl BILLBOARD

Druhým o několik hodin později v E-mailu

Obě zafungovaly stejně

Vyvolaly ve mně nucení psát.

Jak uvádím v úvodu, POŠTA a to bez ohledu na to zda-li Česká, Slovenská, či jiná je společností, či organizací, či firmou, která má dopravovat zprávy a zásilky v jejich fyzické podobě od odesilatele k příjemci.

Důležitým pojmem, je spojení FYZICKÁ PODOBA, či chcete-li podoba hmotná

Tím se totiž liší od předávání stejného obsahu v podobě nehmotné, či chcete-li digitální, či virtuální.

Dokud budou fyzické zásilky existovat, bude je třeba fyzicky přepravovat.

Až zmizí úplně, zmizí i tato potřeba.

ČESKÁ POŠTA, jejím zřizovatelem je stát a jež patří historicky pod ministerstvo vnitra, namísto pod ministerstvo dopravy, svou službu, za kterou je hrazena již dlouho dobu, chápe odlišně.

Nemyslím tím doručovatele a doručovatelky, nemyslím tím ani pracovnice na přepážkách, či v distribučních skladech, kterým se říká DEPA. Mluvím o vedení.

Vedení se již dávno oprostilo od pojmu logistika a jeho záměr je jediný

Jak za co nejméně práce dostat co nejvíce peněz do vlastní kapsy

Zatímco za doby ředitelky České Pošty, vznikala provize z nákupu nové, často neefektivně využívané přepravní techniky, stejně jako u nástupce, vzali to nový ředitelé z gruntu a využili tu svou praxi z oblasti IT, aby nakoupili hardware a software bez kterého to nepůjde a další a další.

Ten poslední je lidumil a jeho úkol je jasný ulehčit lidem jejich těžkou práci a jak to udělat jinak, než jim práci vzít a delegovat ji na někoho jiného. Na někoho, kdo nebude nic stát. Na někoho, kdo za svoji práci ještě rád zaplatí jiným.

Stačil rok a 12 půl milionových platů a dalších odměn a řešení je na místě.

V první řadě je nutné zvýšit ceny za poskytované služby. To se dá nejlépe učinit tak, že ponecháme název a zrušíme garanci, která s ním byla spojena, samozřejmě bez náhrady.

Pak cenu ještě jednou zvýšíme a nakonec

Perla projektu

Necháme Odesilatele i Příjemce, aby udělali práci sami.

Vždyť co jim brání v tom, aby balíček určený pro TONDU, TONDOVI sami nedovezli?

Co jim brání v tom, aby ho za příslušný peníz neodevzdali na jednom depu, aby si ho na druhém, bez neefektivního dodávání vlastními zaměstnanci, nevyzvedl příjemce sám, a to opět nejlépe za poplatek (což je krok, který ještě přijde)

Není to dokonalé?

Přemýšlím, kdy Česká Pošta přijde na to, že i e-maily bude možné zasílat jen jejím prostřednictvím a za každou odeslanou, ale samozřejmě i přijatou zprávu si vezme zaslouženou odměnu.

Také se tak těšíte?

Když jsme u toho těšení, rád bych Vás pozval na poslední letošní workshop nazvaný INOVACE V LOGISTICE. Bude se konat 20-21.11.2019 v Praze a pokud vím, je ještě volná kapacita. Přijďte se dozvědět více, ať nejste překvapení, přeci jen mít náskok, často znamená přežít, ne jen přežívat.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář