Řeknete-li TŘI, co si představíte? Číslo? Řadu? Pyramidu? Každý pravděpodobně něco jiného (nemluvím o trojkách zahraničních, třeba Švédských). V každém případě jsem slyšel i výraz, že musíte být tří, abyste byli rodina.
Podívám-li se na historii byla trojka její důležitou součástí.
Existoval Tiumvirát
Existovala Troika
A dokonce i osy zla měly tři členy
Proč zrovna TŘI?
Není čtyři stabilnější. Podíváme-li se na židle, domy, auta, pak ve většině případů preferují čtyři stěny, či strany.
Možná, že důvodem je skrytá vlastnost
Kterou je
Absence středu
Pro objasnění jsem si dovolil vytvořit vizualizaci na které vidíte tři základní představy „TŘÍ“
Jak vidíte na obrazec vlevo nelze aplikovat absenci středu, minimálně ne do té doby, než si vezmete jednotlivá „kola“ a nezměníte jejich tvar na tvar pyramidální
Na základy, na kterých se dá stavět
Co pak
Které „kolo“ je prostřední?
Přitom, když budete přemýšlet nad správnou odpovědí, dovolím se obsloužit sám a na pokladně supermarketu zastoupit místo pokladní a zboží si načíst na pokladnu osobně. Tuto možnost již řadu let dostávám v čím dál větší míře a je jedno, je-li to COOP, TESCO, KAUFLAND, IKEA, GLOBUS, či KAUFLAND, nebo MAKRO.
I přesto, že se systémy liší, mají jednu vlastnost shodnou. Přenesení odpovědnosti z prodávajícího na nakupujícího. Nenuceně a ve jménu dobra člověka s košíkem, je mu dávána možnost být rychlejší než ostatní. Až na jednu výjimku je však rychlost posledního kroku, kompenzována minimálně zdvojnásobením operací, které zákazník se zbožím provádí.
Výjimkou je GLOBUS, který dovoluje díky systému vlastního skenování během nákupu, zboží z košíku nevyndávat.
To ale není tak důležité.
Všimli jste si, jak si dobro nechali obchodní řetězce zaplatit?
Ne? Vždyť přeci ceny nezvýšili.
To je pravda, ale oni je ani nesnížili a to přesto, že se na určitou dobu ze Zákazníka stáváte Zeměstnancem.
Nebo se mýlím?
Třeba pomůže, když najdeme střed.