12-12-18 = 47-12

Matematika, věda exaktní. Čísla jsou srozumitelná. Matematika je logická. Věty, které slyšíme všude kolem sebe v době výuky matematiky. A pak, dojde-li na lámání chleba, nebo spíše početních úkonů, zmizí vše a jediným výsledkem je špatný pocit z ještě horší známky.

Matematiků je hodně.

Učitelů matematiky ještě víc.

Ale těch, kteří dokáží vysvětlit matematiku je skutečně jako šafránu.

Podíváte-li se čísla v nadpise zjistíte, že nic nezjistíte, či spíše, že čísla nesedí. Jste si tím jistí? Pro mě samotného jsou naprosto jednoznačná a logická.

Podívám-li se na dnešní datum, tedy 23 října 2018 nevidím žádný problém.

Tak co Vám nejde do hlavy?

První číslo je počet dní, které už utekli od počátku posledního měsíce roku

Číslo druhé je počtem měsíců, které utekly od začátku roku

Třetí číslo je počtem roků, které utekly od začátku druhého tisíciletí.

Znak rovná se indikuje shodu

Čtvrté číslo je počtem let, které uběhnou od začátku mého života

Páté, poslední číslo je počtem dní, které musí ještě uběhnout, aby bylo tvrzení pravdivé

Tak co je na tom k nepochopení?

Je toho mnoho, protože zatímco autorovi jsou jasné všechny souvislosti, může se nezávislý čtenář ztratit v počtu neznámých, a to i přesto, že všechna čísla již někde viděl.

Přeci jen neměl by být problém identifikovat tří číslice, a to i přesto, že jich je pět.

Tak přesně tímto způsobem (ne) funguje vnitrofiremní komunikace. Je jedno jaký jazyk byl zvolen jako firemní, zda-li je to čeština, angličtina, němčina, či japonština. A ani v případě, že firemním jazykem byl zvolen jazyk většiny (pracovníků) nemusí komunikace fungovat.

Psal jsem o tom již mnohokrát.

Důvodem je totiž skutečnost, že lidé slyší slova, nedokáží jim však přiřadit obsah, respektive jim každý přiřadí obsah jiný. Krásným příkladem může být například sousloví

PREVENCE ODPADU

Slyšíte-li jej z úst zástupce odpadové společnosti zní jak zelená tráva na louce, jak les, jak zpěv skřivánka. On sám však slyší jen profit, profit, víc odpadu, víc profitu.

Zrovna dnes jsem měl zajímavou „přestřelku“ na toto téma s paní Annou-Carin Gripvall, ředitelkou komunikace organizace AVFALL SVERIGE, organizace zastřešující švédské odpadové společnosti. Důvodem naší přestřelky bylo udělení ceny, kterou tato organizace dostala od mezinárodní odpadové asociace za svou práci, resp. za NEJLEPŠÍ KAMPAŇ MANAGEMENTU ODPADU. Jmenuje se MILJÖNÄR a nejdete ji na adrese https://miljönär.se překvapily mne přehlásky v názvu internetové stránky, ale to jen do okamžiku, kdy jsem se pokusil link zkopírovat a zjistil jsem, že skutečná adresa vypadá, jinak a to konkrétně takto – https://xn--miljnr-fua6l.se/ . Klame tělem.

Stejně tak klame tělem celá kampaň, v níž se v naší diskuzi paní Gripval dušovala, že její asociace prevenci vzniku odpadu podporuje, nedokázala však dát žádný skutečný příklad.

Ve skutečnosti vyzývá tato kampaň k RECYKLACI a RECKLOVAT LZE JEN ODPAD.

Nebude-li totiž odpadu, není třeba nejenom asociace švédského odpadového hospodářství, ale ani česká, slovenská, německá, britská a stovky dalších, ale hlavně nebudou třeba do takové míry její členové, kteří jsou těmi, komu záleží na množství odpadu. Čím více, tím Lépe, Tím profitabilněji.

Na otázku „Co se stane, když se lidé dozví, od asociace že je možné vzniku odpadu předcházet?“ se mi již odpovědi nedostalo, stejně jako v případě návštěvnice konference PACK SUMMIT 2018, kdy se tato pracovnice odpadové společnosti dušovala, že oni to s prevencí vzniku odpadu myslí vážně a že se mi ozve.

Na závěr mi dovolte s Vámi sdílet jedno video slíběné již před dlouhou dobou a budu rád, dáte-li mi 22 minut Vašeho času a shlédnete mou přednášku k tématu INDUSTRY 5.0 přednesenou na konci října na konferenci FASHIONTECHDAYS 2018 ve Francouzském Roubaix.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář