Dobro je Zlo

Věřím, že pravidelní návštěvníci mého blogu si již zvykli na jistou nekonformnost mých textů. Často nazývám věci jinak, než nazývány jsou a obracím pohled na svět naruby. Vkládám a Vykládám Logistické paradoxy, abych navodil stav diskomfortu, z něhož bude plynout prozření.

Psychologové, či možná Psychiatři by jistě proto měli název odborný, já jen říkám, že jsem Bláznem a nazve-li mne někdo tak, nemusí mít strach, že se budu zlobit. Opak je pravdou, budu mu vděčný, že to poznal.

Dnes bych se chtěl věnovat tématu souvisejícímu nejen s mým aktuálním projektem, ale s mnoha dalšími, a to nejen tuzemskými, ale i zahraničními.

Jde o systémy velkoobjemového zpracování plastových přebytků a výrobků, včetně obalových prostředků a jejich transformace do jiných, použitelných dlouhodobě.

Kromě PYROLÝZY, kterou již více než dekádu na českém trhu blokují ruku v ruce odpadová a ropná lobby za silné podpory politiků zainteresovaných na tom, aby ke zavedení nedošlo, se totiž naskytuje i další možnost, ke které klienta vedu.

Touto možností je využití regranulace, či přímo plastové drtě k výstavbě převážně dopravní infrastruktury. Víte například, že celý svět protíná více než 44.000.000 km silnic?

V tuzemsku je to sice jen 56.000 km silnic a dálnic, ale ani to není číslo úplně zanedbatelné. Silnice se totiž nejen staví nové, ale je potřeba, a to čím dále častěji je opravovat, a to pořád a pořád a pořád. S ohledem na skutečnost, že životnost dopravní infrastruktury se neustále zkracuje a často před rokem postavená silnice je v horším stavu než ta postavená před padesáti lety (že silnice z Plzně Koterova do OC OLYMPIA), je nasnadě zamyslet se zda-li by problém a potenciál nešlo propojit.

Šlo.

Tím bych mohl skončit, ale neudělám to.

Řeknu totiž nejen jak, ale i proč se tomu tak neděje.

K tomu jak, si půjčím jeden kraťoučký dokument britská stanice BBC vysílaný v loňském roce

a přidám ještě jeden starý 8 let

Plast, resp. Plastový granulát, či plastová drť se totiž dá použít při výrobě asfaltu na silnice, stezky a další místa, kde potřebujeme mít kvalitní koberec.

Slovo kvalitní jsem do textu nezařadil náhodně, protože vlastnosti, které přináší zapojení plastového granulátu, či drti do standardní výroby asfaltu, namísto jiných dražších surovin jsou více než zajímavé-

  1. Asfalt je tiší
  2. Asfalt je odolnější
  3. Asfalt si dokáže zacelovat rány
  4. Asfalt je levnější na výrobu

Připomínám, že v Indii již komerční aplikace začala v roce 2010.

Nyní je čas na odpověď na druhou otázku

PROČ?

Odpověď leží ve vlastnostech uvedených výše, kde obzvláště body 2 a 3 jsou zlem pro ty, kdo z nekvality a nekonečných oprav špatných vozovek dokáží po desetiletí nejen přežívat, ale růst a být podstatně profitabilnější než jiní.

A politici, jak ti regionální, tak ti státní přeci musí také z něčeho žít, vždyť ze svých platů to dokáží jen těžko, nemyslíte.

Jsem zvědav, jak dopadne náš stávající projekt. My s klienty máme plastové přebytky nadrcené i regranulované a jsme zvědavi, zda-li některý z výrobců odváží se vykročit z bludného kruhu špatné avšak královsky placené práce a získá tak nejen na mnoho let konkurenční výhodu, ale ani nebude muset mít strach, že jej smete z trhu konkurence zahraniční, která již kleme na dveře.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář