V poslední době, s přibývajícími hodnotami na teploměrech po celém světě, se rekordy lámou i v Čechách. Ani tyto však nedokáží zastavit práci na projektech, které již od svého počátku budou pouho-pouhým vyhazováním státních peněz.
Projektem se chlubí na stánkách NOVINEK.CZ mluvčí Ředitelství vodních cest ČR Jan Bukovský a to v článku s názvem NA LABI A VLTAVĚ VZNIKNE 14 PŘÍSTAVIŠŤ ZA 307 MILIONŮ KORUN.
Jak z textu a prohlášení ŘVC vyplývá, měla by na Labi a Vltavě fungovat cosi jako vodní MHD (tak mi to připadá). Což o to, podobné koncepty fungují i na jiných řekách, či vodních plochách a tocích, ale jsou tam dva malé, drobné rozdíly.
Tím prvním je skutečnost, že tam již provoz funguje často desítky, či stovky let a o toky se jejich uživatelé starali průběžně.
Tím druhým, že nezačali budovat vodní cesty v době, kdy není voda a predikce, že bude její objem ubývat i nadále, již vzaly na sebe reálnou podobu.
Projekt mi připomíná slova jednoho z tuzemských politiků, který pronesl „Tak instalujme HYPERLOOP na trase Pražské letiště – Zličín.“
Pří plánované maximální rychlosti 1.220 km/h (které se zatím žádný z prototypů ani nepřiblížil), by totiž cesta trvala 30 vteřin a pak by stačilo cestující seškrábnout a počkat na další várku masa do špekáčků soudruha předsedy.
Přemýšlím, kde je důvod, proč ŘEDITELSTVÍ VODNÍCH CEST neví že není dost vody.
Třeba nečte VTM
Že by to bylo tím, že na vodu nevidí?
Nebo je to tím, že v bazénu pana ředitele je jí stále stejně?
Nebo snad špatně chápu výraz Ředitelství a namísto řízení, má znamenat ŘEDĚNÍ?
Ať je to, jak chce, nebál bych se pány ředitele požádat a odvahu a propojení štědře podporovaného projektu s kanálem podporovaným prezidentem republiky, či ještě lépe, projektem evropského vnitrostátního námořního přístavu po vzoru přístavů velké sestry, která sídlí v zemi jedné časové zóny ignorující existenci mnoha.
V době, kdy nedostatek vody způsobuje nejen růst její ceny, ale i smrt, a to nejen lidí, ale i dalších životních forem je investice do nefunkčního projektu stejně alarmující, jako by byla výstavba přístavišť na březích Aralského jezera.