Česká Pošta a Developeři, oba těží z neefektivity

Dnešní příspěvek sahá k mé logistické minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Poté, co jsem vedl diskuzi s jedním z ředitelů jednoho z největších průmyslových developerů v zemi, kde se mi snažil naznačit, že stavby na zelené louce jsou vlastně pro nás tím nejlepším,

vyšel v online verzi Hospodářských novin článek s následujícím názvem:

V Česku se staví rekordní množství skladů a hal. Důvodem je rostoucí produkce firem, vyšší odbyt e-shopů i zájem z Německa.

Název a následně i článek samotný, mi připomínají film čtyři svatby a jeden pohřeb ovšem v provedení Samé lži a Jedna pravda.

Tou pravdou je první věta

Tou lží celý zbytek.

Není na tom nic divného, pan Váchal totiž píše hlavně o developerech a tedy pro developery, protože napsat reklamní článek tak, aby nemusel být označen jako reklamní, či komerční sdělení, je kus kumštu, i když věřím že v iDNES, kde pan Vácha působil předtím, se to jistě dobře naučil.

Jak jsem zjistil, vyšel panu redaktorovi následující den hned další článek, kde slovy v nadpise šetřil

Co je zajímavé, je to, že ve stejný den, jako druhý zmíněný článek, vyšel na mediu bývalého ministra financí článek jiný, nesoucí název

Montoven už je v Česku dost, naznačují politické strany před volbami.

Milý politici, milá redaktorko, nevím jestli mi budete věřit, ale montoven bylo v České republice dost už před minulými volbami a těmi před nimi a těmi před nimi a myslím, že i těmi před nimi. Vím to, protože pracuji většinu pracovního života s a v logistice, a právě ona je v těchto halách alokována.

Je až paradoxní, jak na otázku nesmyslnosti NUTNOSTI nových hal upozornil sám pan redaktor, silně podporován developerskou lobby, která mu jistě a ráda sama dodala důkazní materiál. Stačí se jen dobře podívat. že nic nevidíte? Tak se dobře podívejte na úvodní fotografii článku.

Pořád nic?

A můžete mi říci proč je využíváno jen 20% prostoru?????

Protože plýtvání je v základu dáno do většiny developerských projektů, které se díky levné půdě a benevolentnímu přístupu politiků, rozrůstají po celé zemi jak zemědým, či jiný plevel.

Staví se haly, jejichž výška hvězd se dotýká, aby měly firmy co vytápět, osvětlovat, větrat a hlavně, aby mohly pořádně zaplatit a to pořád.

Ptáte-li se mne, co mají developeři společného s Českou Poštou? Téměř nic až na maličkost, kterou je nezájem měnit zaběhlý stav, natož jej modifikovat. Slepota klientů získaná stálým omíláním benefitů, které pro ně servis developera, či pošty přináší, je natolik silná, že možnost změny není vůbec ani brána v potaz, natož aby se na ni někdo ptal.

U České Pošty to mohu ukázat na jednom jasném příkladu, který se mi právě stal.

Dostal jsem balík. Obchodní. Odesílaný službou DO RUKY, která je sice dražší, ale garantuje dle slov pošty dodání do druhého dne. Balík však do druhého dne nepřišel a objevil se až den třetí, tedy za dvojnásobně dlouho dobu. Dokazuje to i snímek obrazovky níže.

Doporučil jsem odesilateli, aby servis reklamoval (říkal totiž, že podobná prodleva je normální) a sám jsem zkusil stisknut tlačítko reklamace a víte co? Na další stránce, na kterou se přenesete nemáte žádnou možnost zpoždění označit, není, neexistuje a snad i proto je možné, aby pan ředitel Elkán, jeden z nejlépe placených státních zaměstnanců s měsíčním platem převyšujícím o sto tisíc částku půl milionu, byl spokojený, protože KPI report nevykazuje žádné problémy.

No není to super.

Možná bych ještě doporučil, aby se know-how developerů promítlo do České Pošty hlouběji a naopak. Mohla by pak začít jezdit poštovní auta s jedním balíkem, což by znamenalo oprávněnost investice do rozšíření vozového parku a developeři by zase mohli stavby zpožďovat, protože ono přeci o nic nejde, že.

P.S. jen tak pro zajímavost, jak efektivně využíváte prostor ve svém podniku Vy sami? A co Vaše auta, jak jsou na tom s vytížením? A co obaly? ….

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář