Čistě Českem

Nevím, zda-li jste stejně jako já, zaregistrovali zvýšení objemu zpráv týkající se čisté mobility na tuzemském trhu. Sice s několikaletým zpožděním, ale i zde se začínají ozývat lidé a společnosti, že ta čistá mobilita není zase tak špatný nápad, a zvláště dá-li se na ní dobře vydělat.

Relativně nedávno mi facebook připomenul, že jeden z mých prvních článků na téma E-MOTION, jak sám čistou mobilitu nazývám se objevil již na začátku roku 2015, tedy před třemi lety a já jsem již tehdy tušil a také to napsal, že to bude jedno z témat, kterým se budu v budoucnu věnovat

Dnes, tři roky a 18.000 km později, nejenom, že se mi má slova potvrdila, ale počet jezdců stoupl o tisíc procent a roste dál a není jízdy, kdy by se nenašel někdo, kdo si chce vyzkoušet, že to co vypadá tak lehce a elegantně, úplně lehké není a proto slovo LENOST, pro jezdce na elektrické jednokolce není tím pravým výrazem.

V každém případě jsem rád, že mohu, v polovině měsíce února 2018 oznámit, že rok 2018 bude pro E-MOTION rokem výjimečným, a to hned ze dvou důvodů.

Tím první je skutečnost, že po dlouhé přípravě se bude realizovat projekt s názvem „VLIV JÍZDY NE ELEKTRICKÉ JEDNOKOLCE NA STAVBU ROZVOJ TĚLA A TĚLESNÉ ZDATNOSTI“, který bude realizován ve spolupráci se zástupci Fakulty tělesné výchovy ČVUT, lékaři a vrcholovými sportovci. Cílem je průkazně prokázat, že se jedná o vliv kladný, jenž má pozitivní vliv na zesílení a stabilizaci hlubokého svalstva a  na držení a rozvoj celého těla. Stejně jako v dalších E-MOTION projektech, jedná se o celosvětově unikátní výzkum, jenž by měl potvrdit to co my E-MOTIONEERs cítíme, ale nedokážeme kvantifikovat.

Druhým důvodem je finalizace akce, jejíž název jsem si vypůjčil do hlavičky tohoto příspěvku, tedy ČISTĚ ČESKEM.

O co se jedná?

Maličkost.

Rádi bychom dokázali, že i na jednom kole se dá objet republika a to ne po silnicích a dálnicích, jak to činíme ve svých autech, na motorkách, v autobusech, či vlacích, ale po cestách a stezkách, které vedou historicky a často i logicky krajinou, na kterou v tom našem spěchu zapomínáme a namísto jejího pěstování, snažíme se dokázat, že za nehody na silnicích mohou stromy, ne lidé řídící stroje mnohem mladšího data, než jaké bychom vyčetli z letokruhů, které na místě zůstanou na pařezech – pomníčcích života, který byl na překážku.

Když jsme myšlenku a možnost objet republiku s E-MOTIONEERs otevřeli poprvé, tedy více než před dvěma lety, nebyl si nikdo z nás jist, zda-li to naše stroje zvládnou. Když jsme tak učinili na konci loňského roku, nebyli jsme si jisti, zda-li to zvládneme my, jezdci. Důvod je prostý, tisíce najetých kilometrů nám ukázali, že jediným limitem E-MOTION a to obzvláště na elektrické jednokolky, je jezdec, či jezdkyně, protože naše stroje toho vydrží opravdu dost.

V souvislosti s našimi plány, mi připadlo naprosto logické oslovit všechny ty, kteří se začali nově k tématu čisté mobility a elektromobility hlásit – ať již to jsou výrobci a distributoři elektrické energie, či firmy vyrábějící, či jen distribuující elektroauta a motorky, či zdravotní pojišťovny vyplácející stále vyšší částky za důsledky nezdravého životního stylu a „rychlosti“ života.

Oslovili jsme i ty, kdo mají čistou mobilitu a elektromobilitu přímo v názvu, či programovém prohlášení, protože všem chceme dát shodnou šanci dokázat, že čistá mobilita nejsou jen letáky a prospekty marketingových mágů a lobbystická rytířská tažení za dobití dotací.

Odezva odráží korporátní a politický zájem o změnu. Zájem o čistou mobilitu a její místo v srdci Evropy. Je totiž NULOVÝ.

Jsem tedy zvědav, zda-li ČISTĚ ČESKEM, bude jen akcí lidí, kteří mají o kolečko víc a jsou na to hrdí i proto, že to své si koupili za vlastní peníze a obešli se bez dotací, či zda se přidají i ti, kdo vidí nejdříve dotace a až pak, někde v dáli slyší vzdálenou ozvěnu svých projevů, v nichž slova ČISTÝ A MOBILITA, vypadají jako to nejdůležitější, o co jim jde.

Na úplný závěr maličkost. Nebudeme první kdo se vydá na delší trasu. Jako první evidovanou cestu máme přejezd Himalájí, v roce 2016, který byl pak následovaný cestou dlouhou 2.000 mil, která v loňském roce proběhla ve Velké Británii jako sbírka na nemocné děti. Tu první abolvovali zástupci továrny stroje vyrábějící, druhou pak britský distributor. To Českou však budou dělat sami E-MOTIONEERs a věřím, že se podaří.

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář