Cítím se jako kdybych letěla

Tak tuto větu jsem uslyšel v sobotním odpoledni, uprostřed ještě zbylých Plzeňských lesů z úst jedné ze dvou krásných žen, které se rozhodly přerušit svůj cyklovýlet a vyzkoušet si na vlastní kůži co znamená E-MOTION a jízda na elektrické jednokolce.

Patřily k celá řádce žen, které chtěly být v mých rukách a opakovaně mne žádaly, abych je ještě nepouštěl. Důvodem nebyla a není má fyzická přitažlivost, či osobní šarm, ale obava a to oprávněná, že by mohly při samostatné jízdě na elektrické jednokolce spadnout.

S ohledem na skutečnost, že mýma rukama prošlo za téměř tři roky více než 6.000 testerů, mohu potvrdit, že jejich obavy nejsou liché. Jízda, ač v mém podání vypadá jednoduše, není pro začátečníky vůbec jednoduchá a bez opory dokázali jet z celého množství jen dvě osoby, shodou náhodou muži (těm to jde z principu hůře než ženám s ohledem na odchylky tělesných proporcí od středové osy).

Tou první osobou byl pán, jehož koníčkem je parašutismus, resp. tvorba obrazců při volném pádu. Důvodem byla pravděpodobně skutečnost, že si jeho mysl uvědomovala, a to přímo fyzicky, že i milimetrové odchylka, hraje roli.

Druhou osobou byl potápěč, který zrovna vylézal z jedné z Plzeňských řek, kde něco opravoval, či čistil. I on dokázal jet téměř okamžitě. Zajímavé bylo, že to sám nedokázal zdůvodnit. Když jsem pak studoval na internetu specifika potápění, jako sportovní činnosti, všiml jsem si, že se v několika zdrojích hovoří o nadstandardní práci středního ucha a tam je možná onen zakopaný pes.

V každém případě, jsem s oběma ženami strávil příjemnou půlhodinku, o kterou se posunulo mé odpolední houbaření. Ačkoli byl mezi nimi generační rozdíl nebylo to vůbec znát, a naopak se potvrdilo, že věk není limitem, či kritériem úspěchu či nikoli.

Starší z obou žen, měla větší chuť si jízdu vyzkoušet, ale již před samotnou jízdou mne varovala, že je již tak křehká, že by se při pádu mohla rozpadnout. Nestalo se. Naopak. Z jedné jízdy byly tři, či čtyři a s každou přibývalo nejen sebevědomí, ale i schopnost jet sama, bez mé opory.

Její přítelkyně, měla malý problém s „důvěrou“ jak v sebe, tak i ve mne, jakožto oporu, proto se při snaze vyrovnávat boční rovnováhu, nespoléhala na mne, ale vychýlila si středovou osu těla směrem k levému rameni, což jí způsobovalo zvýšený tlak na kotníky.

S ohledem na skutečnost, že mé články na téma jízdy na elektrických jednokolkách a nejenom na nich, patří k nejčtenějším, snažím se do nich vždy vnést zkušenosti a mohou proto být využívány i jako návody JAK NA TO.

I proto se vrátím v závěru svého článku k otázce stisku stroje nohama – lýtky, resp. kotníky.

TENTO STISK JEZDCI NEMAJÍ.

Důvodem pro jeho uplatnění u začátečníků je „snaha hlavy“ něčeho se držet a když to „něco“ není dáno rukám, suplují tuto funkci nohy, a to mnohdy až do té míry, že vyvolají svalovou „křeč“, které se projeví třesením stroje i jezdce.

V průběhu doby, po kterou vyučuji jsem se však naučil, jak tomuto problému zabránit, resp. jak křeč uvolnit a jsem rád, že v 99% případů jsem úspěšný.

V perexu zmiňuji, že k našemu setkání došlo uprostřed ještě nepokácených plzeňských lesů. Co jsem tam dělal? Byl jsem tam na houbách a věřím, že Vás obrázky pod textem přesvědčí, že jsem název E-MOTION nezvolil jen kvůli elektrickému motoru, ale i z jiného důvodu.

Pevně věřím, že naše setkání s oběma jezdkyněmi nebylo posledním a těším se na další.

A zde ještě slíbené obrázky z daného dne.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář