Další Rok Pro Pěší Policii

Když jsem na konci roku 2014 poprvé vyzkoušel jízdu na elektrické jednokolce věděl jsem, že jsem našem prostředek, který dokáží velmi efektivně využít mnozí. Již od prvních testů jsem cítil, jak jízda pracuje s mým tělem a nepočítal jsem jen s tím, jak hodně můj život ovlivní.

Od začátku roku 2015 do dnešního dne jsem na svých jednokolkách najel více než 40.000 km a počet uživatelů se v tuzemsku je více než stonásobkem původního stavu.

I přes tento rychlý nárůst, jsem nezaregistroval žádnou fatální srážku jezdce a chodce, a to nemluvím jen o tuzemsku. Srážky stroje se strojem již zaznamenány byly, ve většině případů způsobené protistranou a například dveřmi otevřeným těsně před jezdcem, či kolem, které vjelo do cesty.

K elektrickým jednokolkám se totiž váže jedna skutečnost, se kterou jsem se u jiných dopravních prostředků nesetkal. RESPEKT K DRUHÝM, KE STROJI i SÁM K SOBĚ.

K tomuto respektu napomáhá jedna maličkost

Je to skutečnost, že stroj je v půdorysu většinou menší než samotný jezdec a to znamená, že hlava a mysl jasně vnímá, že prvním, kdo by byl v případě neopatrnosti a srážky na řadě, je jezdec samotný, ne jeho stroj.

Podle toho se jako jezdci chováme.

Respektujeme druhé, a to i přesto, že jsme často uráženi pro lenost, či napadáni proto, že jedeme krokem tam, kde se krokem chodí.

Od konce roku 2015 nabízím rok co rok možnost otestovat využitelnost elektrických jednokolek ozbrojeným a bezpečnostním složkám. Lidem, kteří pomalým tempem procházejí velkými i malými městy, vojákům, kteří testují přesuny s plnou polní a nově i požárníkům a zásahovým jednotkám, včetně lékařská služby, tedy lidem, kteří svou přítomností, či absencí mohou rozhodovat mezi životem a smrtí.

Zatímco u pořádkových služeb, je použitelnost jasně dána náplní práce, u lékařů odborností, zaráží se stále mnoho lidí nad tím, k čemu by asi tak využívali elektrické jednokolky požárníci, kteří bez cisterny plné vody budou na místě požáru prd platní.

Je tu maličkost, kterou přehlédli, či o ní prostě nikdy neslyšeli. Suchá Mlha.

Technologie, která dokáže uspořit pří zásahu 95% vody.

Najednou i nádrž na zádech dokáže mít dostatečnou hasicí sílu, aby zabránila nejhoršímu a zastavila postup požáru než (bude-li to nutné) přijede velký požární vůz.

Nádrž na zádech, jedno kolo a jeden muž. Ve městech nejrychlejší způsob dopravy bez ohledu na stupeň dopravy. Zkušení jezdci zvládnou sjet i schody a možnost využití všech prostředků infrastruktury a dokonce i možnost jet například mimo zpevněný povrch konstantní rychlostí, která může u některých strojů přesahovat i třiceti, či dokonce padesáti kilometrovou rychlost činí z pojmu MOBILNÍ ZÁSAH, pojem UNIKÁTNÍ A NEJRYCHLEJŠÍ ZÁSAH.

Jediným konkurentem, zvážím-li stávající technologie se může stát dron. Bohužel pro to, aby dron unesl stejné množství vody jako zasahující by musel být jeho výkon velmi vysoký, stejně jako konstrukce mohutná, a proto i budeme muset na zásah ještě počkat, navíc by při využití dronu došlo k malému problému, scházel by odborník, který si dokáže poradit nejen v situacích běžných, ale dokáže reagovat i v těch nestandardních na které ho připravuje každý další zásah.

Srovnám-li zároveň ekonomickou zátěž související s vybavení jednotlivých složek tím, či oním osobním dopravním prostředkem, pak práv elektrické jednokolky nabízí jeden z nejlepších poměrů VÝKON/CENA.

Odpovídající stroj totiž stojí mnohonásobně méně, než s takovou slávou v některých městech zaváděné SEGWAY, které zapadávají prachem do dalšího dne dětí, či branné techniky, kdy jsou oprášeny a nabízeny pro zábavu veřejnosti.

Je třeba s podivem, že centra, jako Plzeňská TECHMANIA, se stále drží dvoukolých SEGWAY a na nabídku mnohem efektivnějších dopravních prostředků nereagují.

V den, kdy píši tento příspěvek jsem byl nucen, kvůli poruše na kole, dát svůj automobil do servisu. Na otázku chci-li odvézt jsem odpověděl, že není třeba, protože si přivezu v kufru vozu elektrickou jednokolku na které odjedu. A na závěr jen maličkost. Do kufru malého a středního vozu se bezproblémově vejde 4-5 jednokolek a k nim ještě cestovní zavazadlo, kolik by se jich asi vešlo do policejního vozu, sanitky, či požárního zásahového vozidla, co říkáte?

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář