Máme se dobře. Všichni. Máme střechy nad hlavou. Máme co jíst. Máme teplo v zimě a chládek v létě. Máme co pít a čistý vzduch můžeme dýchat z plných plic. To není úryvek z pohádky, či utopického románu, to je realita, kterou nám dávají najevo naši moci páni a jejich podniky.
Přesně tyto myšlenky mi běžely hlavou, když jsem opakovaně v různých mediích četl, že „ŽABOTLAMY MÍŘI DO ŠROTU“. Míří tam stejně jako další výdobytky techniky provozované ve velké většině státními podniky.
Že nevíte o čem mluvím?
Žabotlamy jsou lokomotivy a k nim patří i vagony. Jedná se o vybavení Českých Drah. Jsou sice funkční, ale ne moderní a namísto nich bylo lepší zakoupit za stovky milionů jiné, a tak je třeba se jich zbavit. Dát je, jak uvádí auto článku, na železniční hřbitov.
Není to tak dlouho, kdy jsem o hřbitovech psal.
A není to jistě ani naposledy.
Důvod je prostý, na hřbitovech totiž nekončí jen lidé, či jejich mazlíčci, ale i stroje a zařízení, a to před tím, než někoho napadne je sešrotovat, či rovnou dát na skládku. Nerad bych aby došlo k mýlce, na hřbitovech nekončí jen staré a nepoužívané, či rozbité stroje, ale i ty úplně nové, nikdy nepoužité.
Jak se Vám líbí například tento?
To je hřbitov nových aut, která nehodlá výrobce umístit na trh, aby si nezkazil cenu, zároveň však musí vykazovat výrobu, aby ukázal investorům, jak dobrý je to kůň.
Nemyslete si, že podobné obrázky u nás neuvidíte, byly byste na omylu. Nebudou sice tak velké, jako například ty níže,
Které ukazují letecké hřbitovy v USA, ale ono to co uvidíte v České Třebové, Pardubicích, Praze, Plzni a mnohde jinde, úplně stačí.
Ve své práci používám metodologii 6R a zkusím ji proto uplatnit i na projektu Žabotlam
Zatímco první tří, nové články tvoří základ 6R, je původní, nefunkční, ale tak dobře znějící 3R na chvostu, protože do něj spadne jen málo. NA rozdíl od 3R totiž 6R učí odpadům předcházet, ne je tvořit a v tom je skryta hlavní změna.
V bodě jedna jsem rozeznal nevyužitý potenciál
V bodě číslo dva se na Žabotlamy, resp. jejich vagony, podívám jinak.
A začnu hádankou.
Kam by jste zařadili byt o velikosti 67 m2? Dám Vám na výběr
Co jste vybrali?
Nemusíte se bát, nebude Vás nikdo za chybnou odpověď trestat, protože žádná chybná není, jde jen o úhel pohledu, a proto Vám nabídnu ještě jeden.
26 x 3,6 x 2,5 m
To je standardní velikost železničního vagonu a odpovídá ploše bytu jehož název jste přiřadili Vy sami. Můžete mi proto říci, proč namísto toho, aby se z nefunkčních dopravních prostředků, udělali funkční domovy, školní třídy, restaurace, sprchy, sauny, zahradní domky, ubytovny, hotely, penziony a další místa, kde bude možné žít dlouho, či jen krátkodobě?
Že Vám na místo určení nevedou koleje? No a co, vagony lze převézt nákladním vozem (plato) a složit jeřábem a nový dům, byt, či chata mohou stát během jediného dne, jak si je zařídíte záleží už jen a pouze na Vás.
Tak proč musí ŽANOTLAMY NA HŘBITOV?
Abyste si udělali představu, jak vypadá šrotování železničního vagonu, nabídnu Vám pohled z Plzně, kde 100 m od obytné zóny, odborná firma, bez povolení, po dobu několika měsíců, vagóny odborně a ekologicky rozebírala a to každý den mezi 6 hodinou ranní a 22 hodinou večerní.