Dvě Miliardy Dolarů

Tak to bych nečekal ani ve svých nejdivočejších snech. Dvě Miliardy Dolarů, a všechny na dobrou věc, rozloženy do šestnácti let, to je 10.416.666,66 USD měsíčně. S tím už se dá měnit svět. V korunách je to skoro 230.000.000 měsíčně, a to by mohl závidět i soudruh předseda.

Tak přesně takovouto částku investovali ve Spojených státech mezi lety 2000 a 2016 lobbysté, aby se prokázalo, že klimatické změny neexistují. A povedlo se.

Nejsou.

Stejně efektivně řeší problémy nejen Ministerstvo Životního Prozření, či Evropská Unile. Prostě na to dají dotace a peníze.

Peníze se promění na vodu

Peníze se promění na čistý vzduch*

Peníze se promění na zdraví

Peníze se promění na cokoli si jen vzpomenete, třeba i na čistý svět.

*Mezinárodní Ekonomické Forum to ví nejlépe a proto si pro své akce opírá o nejlepší z nejlepších, třeba teoretiky vyučující na škole v Londýně. Paní Audrey má totiž titul Dr. A už napsala toooolik článků, že musí o znečištění vzduchu vědět naprosto všechno.

Je naprosto geniální, jak efektivně jde srovnávat třeba nejznečištěnější a nejčistší metropole. CO na tom, že v té nejznečištěnější žije přes milion lidí a tu nejčistší nejde ani nalézt na mapě. To přeci není důležité, nebo ano?

Důležité jsou hezké infografiky, velké grafy, červené vykřičníky a modré či zelené lístečky, ty totiž mají čtenáři nejraději.

Co na tom, že článek, který převzalo a publikovalo WORLD ECONOMIC FORUM neobsahuje žádný návrh řešení, nebo dokonce informaci o krocích sloužících k nápravě, je třeba mu udělat reklamu, přeci jen nebyl nejlevnější, že.

Ovšem když už není zbytí, co třeba s výfukovými plyny rovnou hnojit? Navrhuje to Kanadský engineer, tak proč to nenasadit i u nás.

Když jsme u investic, mnohé projekty rostou a mění svět i bez dotací a investorů, jen a pouze z peněz těch, kdo se na nich podílejí, kdo je tvoří a kdo mají skutečnou a reálnou snahu na změně a nebojí se ji realizovat vlastníma rukama na kterých sice možná přibydou mozoly, ale při pohledu na ně přibyde i radost z toho, co vše dokázaly, vedeny moudrou hlavou.

Jedním z příkladů může být LNG, resp. využití LNG například v logistice.

Že jste o něm nikdy neslyšeli? Nedivím se, v očích ropné loby je totiž LNG stejně nebezpečné, či spíše ještě nebezpečnější než procházka bosou nohou mezi škorpiony, či po podlaze pražského hradu jehož vládce ne vždy trefí popelníček.

LNG je zkratka pro LIQUID NATURAL GAS, neboli Zkapalněný Zemní Plyn.

Na rozdíl od CNG, kde je plyn uchováván ve své plynné podobě, zachovávaje si tak svůj (nafouklý) rozměr i výbušnost, je LNG kapalinou uchovávanou ve speciálních dvojitých, kryogenních nádržích, a to při velmi nízkých teplotách.

LNG ve srovnání s Naftou (budu-li se držet logistiky) je motorem nákladního auta během jízdy spotřebováván ca 1,6x násobek LNG , oproti naftě, ale vozidla mají stejný dojezd. Navíc se nabízí vyšší efektivita a kromě ní, dává LNG vozidlům toto palivo ještě další VELKÉ výhody:

  • Je téměř bezemisní a plně „bez prašný = bez sazí“ může tedy i do měst s nepřísnějšími limity vjezdu
  • Při havárii, v níž by došlo k poškození dvojité speciální nádrže, LNG prostě zamrazí díru a bude-li i přesto unikat, bude stoupat nebude vytvářet výbušnou směs.
  • V KAPALNÉ STAVU JE LNG NEHOŘLAVÉ! Na silnici nezůstane louže nafty, kterou je nutné likvidovat jako nebezpečný odpad, aby neznečistila pozemní, či podzemní vody
  • Natankováno je podobně rychle, jako je tomu u nafty
  • Životnost motoru a oleje je vyšší, protože při spalování LNG nevznikají saze
  • Plynový motor je podstatně tiší
  • SAMOTNÝ OBSAH NÁDRŽE LNG SE NEDÁ UKRÁST a to ani v tuzemsku,
  • PŘI TRANSPORTU ZMRAŽENÝCH POTRAVIN LZE VYUŽÍT ODPADNÍHO CHLADU A UŠETŘIT DALŠÍ PALIVO ZA POHON KOMPRESORU
  • Čerpací stanicí je povrchově umístěný kontejner, bez negativních vlivů na okolí, včetně absence možnosti výbuchu, a tedy i bez nutnosti vytvoření ochranných zón.
  • Na závěr drobnost, palivo Vás bude stát ca o 40% méně než nafta, ale koho by to zajímalo, že

Tématu LNG se budu i nadále věnovat, protože jeho uplatnění v praxi je mnohem širší, než jen v nádržích aut, která jsou nutná, s ohledem na absenci technologie virtuálních přenosů fyzických věcí a lidí.

P.S. Den před napsáním tohoto příspěvku, tedy 14.08.2018 bylo v ČR bez přítomnosti politiků a medií uvedeno do provozu první nákladní vozidlo na LNG. Není od věci, že se jedná o cisternu, která bude zatím do ČR LNG dovážet a zásobovat čerpací stanice.

P.P.S. A to vše bez dotačních peněz!

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář