E-MOTION Jaro 2018 začněte s tím nejlepším

Pro mnohé jarem začíná sezona, pro E-MOTIONEERy, včetně mně samotného, však nikdy neskončila. Těch pár dní, kdy byl v Plzni sníh, jsem s těžkostí v srdci překonal, ale jinak jízdy při -14°C jsem si užíval v lyžařském oblečení na jízdách po kraji i po městě.

S příchodem jara se začali množit zájemci, jak z řad těch, které jsem měl v rukách, tak z řad těch, kteří slyšeli od jiného z jezdců, například od ekonoma Sedláčka, jak osvobozující jízda na elektrické jednokolce je.

Bohužel spolu s jarem se vyrojily i lidé, kteří nehledají víc, než jen snadný profit a začali nabízet na svých internetových stránkách stroje, které se zážitkem z jízdy a bezpečností, nemají co do činění a jsou jim pravým opakem.

Rád bych zopakoval, že elektrická jednokolka je bezpečným dopravním prostředkem, ovšem jen v případě, že jsou na její výrobu použity kvalitní komponenty. Těmi nejdůležitějšími nejsou, ač si to mnozí myslí ani motor, ani baterie, ale je jím řídící jednotka, tzv. MOTHERBOARD, který musí mít nejen dostatečný výkon na to, aby zvládl dopočítávat až 3.500x za vteřinu elektrický gyroskop a starat se tak o rovinu stupaček, ale zároveň musí být schopen komunikovat i s řídící jednotkou bateriových svazků. Další důležitější součástí, která je důležitější než motor a baterie, jsou například matky středové osy, či dobře nadefinované „dráty“, které musí snést proudovou zátěž bez toho, aby se na nich při větším zatížení roztékala bužírka.

Protože chci, aby byly bezpečné stroje dostupnější, rozhodl jsem se zlevnit dva stroje, které patří k nejlepším a nejbezpečnějším na trhu. Jedná se o stroje

NINEBOT ONE E+

A

IPS i5

Každý určený pro jiný typ jezdce a prostředí, v němž se bude pohybovat.

NINEBOT ONE E+, je výrobek společnosti NINEBOT, která je od konce roku 2016 vlastníkem značky SEGWAY. Pro mne osobně je prozatím tento stroj tím nejlepším, co mohli výrobci elektrických jednokolek nabídnout. Nemá největší dojezd, nemá ani nejvyšší rychlost, co však má je naprosto jednoznačně nejlepší uživatelský komfort a jízdní vlastnosti. Výrobce do něj vložil maximální množství nastavení, které z něj činí stroj do města i do terénu, na léto i na zimu (v té si lze dokonce pořídit i pláště s hřebíky). 16“ kolo se nezastaví před překážkami a snad i proto má můj osobní stroj, který vlastním již třetím rokem najeto více než 12.000 km.

Měl jsem možnost za své praxe v E-MOTION odzkoušet většinu, ne-li všechny stroje na trhu i v nabídce, minimálně se projet na zástupci každé značky, a právě zkušenosti z NINEBOT ONE mi dělaly jízdu obtížnou. Žádný jiný stroj totiž nenabízel stejný, nebo alespoň podobný jízdní komfort.

Pak se v minulém roce objevila zmínka o nejtenčí a nejlehčí 14“ jednokolce, kterou na trh přináší osvědčený výrobce, společnost IPS. 7 kg oproti 14 kg. 6 cm oproti 13 cm. A ten design. Prostě jsem propadl a svou sbírku rozšířil na podzim loňského roku o další stroj, kterým je IPS i5 nesoucí titul nejtenčí a nejlepší 14“ jednokolky na světě.

Byla to trefa do černého a to doslovně, protože IPS i5 v tomto provedení nabízel stejný, ne-li lepší jízdní komfort jako NINEBOT ONE E a to vše v balení tak kompaktním, že si mnozí myslí, nesu-li stroj v ruce, že si nesu kufřík. Ovšem jen do okamžiku, kdy vyklopím stupačky a vyrazím za svým cílem. Pak už jen zůstávají stát s otevřenými ústy.

Jednu nevýhodu IPS i5 má a tou je skutečnost, že to není kolo do terénu. Ne že by v něm nešlo jet, to říci nemohu, jen se vnitřek silně zanáší nečistotami a bahnem a uzavřená úzká konstrukce neumožňuje špíně vyjít ven a tak se Vám může stát, že uprostřed lesa prostě a jednoduše zůstanete stát a jednokolku budete muset nést až na místo, kde ji zvládnete rozebrat a vyčistit.

Do města, však nemá konkurenci.

Tak oba tyto stroje jsem se rozhodl nabídnout v jarní slevě na cenu 24.990,-Kč včetně DPH a dopravného po české republice.

Pro Plzeňské a ty, kdo budou ochotni přijet tam, kde zrovna budu já, přidám v ceně i hodinový tréning jízdy.

Tak na co ještě čekáte?

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář