V poslední době hektického nárůstu počtu projektů mi nezbývá čas psát o E-MOTION. Neznamená to však, že bych jej nevyužíval, či se mu vyhýbal. Opak je pravdou. Za dobu mého profesního působení ve městě Písku se komunita zvětšila o 400% a další růst je očekáván na Vánoce a na Jaře 2018.
V Plzni pak roste počet návštěvníků v kanceláři i počet testovacích jízd a školení.
Já sám pak s sebou často nevozím jen jeden stroj, ale rovnou dva až tři, abych mohl uspokojit zájemce o jízdu.
A co že je nového?
Špatnou zprávou je, že avizovaná novinka NINEBOT ONE Z a to v žádné z variant, není určen pro mimočínský trh. Je to škoda, protože na rozdíl od čínských jezdců, právě ti Evropští a zámořští, dávají osobní elekromobilitě a E-MOTION zcela jiný rozměr, než někdo, kdo se potřebuje pohybovat převážně ve městě.
Dobrou pak je skutečnost, že jeden z předních výrobců elektrických jednokolek, společnost KINGSONG, uvádí na konci roku na trh revoluční novinku, kterou je stroj osazený 18“ kolem vážící jen 18 kg.
TO JE VÍCE NEŽ ZAJÍMAVÉ
Ptáte-li se proč, rád odpovím.
Stroje, které mají 18“ kolo a jsou určeny hlavně pro dlouhé trasy a jízdu v terénu, Váží standardně přes třicet kilo a výjimkou není ani stroj o hmotnosti 42 kg.
Možná, že se ptáte, proč mi vyšší Váha vadí, když jsem mnohokrát psal o tom, že se strojem vždy dojíždím až na poslední metr, a nikde ho vlastně nenosím, maximálně tak do schodů, či ho nakládám do kufru auta.
Na mém názoru a zkušenosti se nic nemění, ale mohu Vám říci, že v době testování nejlehčí 14“ jednokolky IPS i5 jsem poloviční váže stroje přišel tak na chuť, že nyní je mým hlavním strojem, a to i přesto, že díky slabší baterii a menšímu kolu, dojede o něco méně než můj hlavní stroj, kterým je NINEBOT ONE E+ s kolem 16“.
Když nesu iPS i5 například při vstupu do obchodu, či hotelu, je často považována za kufr, Když odcházím a stoupnu na něj a odjíždím, slyším často slova údivu.
foto Ing.Pavel Holoubek v rámci výročí oslavy 50 let založení hotelové sítě ACCOR HOTELS.
I to je důvod, proč si myslím, že chystaná novinka firmy KINGSONG bude mít shodný úspěch.
Ovšem to samozřejmě není poslední z novinek.
K té další radostné mohu říci, že se nám podařilo ve spolupráci s výrobcem dokončit vývoj elektrického invalidního vozíku. Na tom samozřejmě není nic divného, těch už je na trhu celá spousta. Ale tento je celý skládací. Ano, ale ani to není žádná super věc, těch je také dost.
Tak už nevím, čím bych Vám vyrazil dech.
Cena do 20.000 za nový stroj to asi nebude
I když se prodávají standardně za 2-5ti násobek
Pro mne E-MOTION a jeho rozvoj znamená mnohem více než jen business, či zábavu. Znamená totiž možnost si večer otevřít pře spaním okno, bez toho, abych měl strach, že se budu dusit z výparů z nekonečného proudu vozidel linoucí se permanentně pod okny bytu ve kterém bydlím.
Znamená to, že vozidla s jediným pasažérem, kterým je řidič, nezabírají 8-50m2, ale budou zabírat plochu 0,5 m2 či ještě méně a namísto nekonečné řady parkujících vozidel na okrajích ulic, budou zase moci být stromy a trávník a možná i zahrady s bylinkami, na kterých nebude ulpívat černý olověný prach.