HORY ODPADKŮ PRO RADOST

Po poměrně dlouhé době několika hodin, ve mně probudil nutnost psát jeden titulek denního tisku. Byl tak silný, že jsem si opět uvědomil, jakou sílu mají slova, když se správně podají a také jsem si uvědomil, jak tuto sílu dokázaly použít odpadové společnosti pro zachování svého podnikání.

Titulek, zní:

VIDEO: Co s horami odpadků? V Kodani na nich lyžuji

Článek vyšel jen několik hodin poté, co se v tuzemských mediích čtenáři dozvěděli, že Ostrava, resp. Karviná, řekla NE další spalovně odpadů, kterou pro ni naplánovala její odpadová společnost.

Pro obyvatele Ostravy, resp. Karviné mám dvě špatné zprávy.

Tou první je, že jejich NE jim nebude nic platné a ti samí politici, co stáli na jejich straně, potichu a bez velkých caviků spalovnu schválí hned poté, až se dohodnou, kolik to provozovatele bude stát na všimném.

Tou druhou je, že u nich podobná sjezdovka stát nebude.

Pro ty samé obyvatele mám však i dvě dobré zprávy

Tou první je, že u nich bude stát spalovna odpadu

Tou druhou, že její postavení (po příslušné korekci nastavení) bude mít pozitivní vliv na čistotu nejen ovzduší, ale i prostředí, protože dnešní rozlehlá skládka, kterou provozovatel spalovny hýčká a rozhrabává, se bude pomalu zmenšovat na úroveň na které byla kdysi dávno.

Možná Vám připadá, že si protiřečím, ale vězte, že tomu tak není.

Kdyby navíc město přinutilo odpadovou společnost přejít na elektrické odpadové vozy, či vozy s pohonem LNG, které se rozšiřují, byla by cesta k čistému vzduchu kratší.

Jen den poté, co vyšly oba články se na domácím objevil ještě jeden, jeho název zněl:

Do velkého jarního úklidu Česka zbývá již jen měsíc

 

Shoda náhod? Nikoli.

Odpadové společnosti dobře ví, jak zacházet s termínováním informací tak, aby výsledkem byl pocit, že právě ony jsou zde proto, aby byl svět čistější a zelenější. I proto přebarvovali své vozidla a loga na zeleno.

Stačí se podívat, kdo výše uvedenou akci sponzoruje a je jasné, jaký je skutečný cíl

Generálním partnerem akce je Nadační fond Veolia, hlavním partnerem akce je Komerční banka, a.s., dalšími partnery akce jsou ŠKODA AUTO a.s. a Lesy České republiky, s.p.

GENERÁLNÍ PARTNER = ODPADOVÁ SPOLEČNOST těžící nejen z toho, že její práci zadarmo udělají jiní, ale i z toho, že odpadu stále přibývá

HLAVNÍ PARTNER = FINANČNÍ INSTITUCE, která má procenta z peněz, které přes ní každý den, týden, měsíc protékají a nezajímá jí, že zisky jsou důsledkem přeměny modré planety na globální skládku

PARTNEŘI = jaký je ten jejich ZÁJEM a CORE BUSINESS?

Jsem zvědav, zda-li měsíc po akci budu opět nalézat na březích plzeňských řek a jinde odpadkové pytle označené hrdě logy sponzorů a partnerů, jak se pomalu rozpadají a nasbíraný odpad z nich opět vytéká ven, protož ONI SPLNILI a mohou si připsat další čárku do své výroční zprávy a kolonek CSR a SDG GOALS.

P.S. Na závěr ještě vysvětlení k pozitivnímu pohledu na spalovnu. MODERNÍ SPALOVNY ODPADU by měly využívat filtry, které do vzduchu vypouští skutečně jen zlomek toho, co komíny na rodinných domech topících nejen Bursíkovými briketami. Problém tedy není spalovna, které se lidé bojí, ani smrad, který nebude, ale starý vozový park odpadových společností, který se sestává až na výjimky v počtech promile, z vozů se spalovacím motorem.

P.P.S. jedna cesta časem. Vzpomínáte?

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář