Tento příspěvek je psán v čekárně pro cestující Českých Drah na Ostravském hlavním nádraží. Je psán po absolvování světově prvního semináře ZERO WASTE v LOGISTICE a LOGISTICKÉM ŘETĚZCI a jeho napsání jsem měl původně v plánu realizovat ve vlaku LEO EXPRESS, ale rozhodl jsem se jinak.
Důvodem k rozhodnutí byla skutečnost, že se v čekárně náhle objevila teta Wi Fi.
Měl jsem radost, při minulé návštěvě jsem nečekal, že se zde s ní dnes setkám, ale stalo se. Připadá mi ale nějaká zesláblá. Bez ohledu na místo v čekárně atakuje jednu, místy dvě čárky. Stránky novin předkládá mi v rozlišení devadesátých let a testu rychlosti se tvrdošíně odmítá vystavit.
Přemýšlím, zda-li jí v Ostravě nedali jíst, či zda se jen zastavila o některou z čerstvých závějí, které dnes, tedy ve čtvrtek 30.11.2017, pokryly ulice této moravské metropole. V každém případě se ukázalo, že setkání je spíše virtuálním snem připomínajícím čínský zábavný park, kterému se o den dříve věnovala media patřící panu řídícímu.
Je to celkem jedno, připojení bylo více než vrtkavé a při dotazu na rychlost, na mne místo odpovědi vyskočilo SORRY JAKO obrázku níže.
Zkusil jsem pak připojení mého mobilního operátora, společnosti O2, která není to tak dlouho, byla také státním podnikem. Výsledek jako by ČD z oka vypadl. Tak jsem v nestřežené chvilce dal screenshot z testu rychlosti na sociální síť TWITTER.
Není to ani den, kdy stejná media, vynechala mnoho skutečností, které se ten den vázala k panu řídícímu.
Bylo zajímavé sledovat s čím přicházejí do čekárny jednotlivý návštěvníci, pravděpodobně cestující. Po dvou hodinách, byla mezi nimi i skupinka pracovníků ČD, dle oblečení a hovoru pravděpodobně průvodčích, kteří čekali, stejně jako cestující na vlak ČD, jenž měl nejdříve 10, pak 20, 40 a když jsem odjížděl 140 minut zpoždění (prý kvůli sněhu a stromu, jež mu na Slovenské straně spadl přes cestu)
V každém případě, velké množství návštěvníků nehledalo teplo (to stejně bylo jen v bezprostřední blízkosti dvou radiátorů), hledali totiž něco vzácnějšího, kdysi nedoceněného a dnes neocenitelného, hledali volnou elektrickou zásuvku, kde by si mohli dobít svůj mobilní telefon, či jiný zázrak moderních technologií. V celé čekárně jsem objevil zásuvek pět. Dvě z nich, pravděpodobně atrapy, které žádnou životadárnou energii neposkytovaly.
Lidé se proto střídali u zbývajících tří a všichni byli na sebe milý, když žádali, jestli by teď nemohli právě oni.
Stav mi připomínal loňskou jízdu ze stejné destinace, kdy rychlovlak Českých drah také nabízel elektrické zásuvky, a dokonce i tetičku Wi Fi, bohužel nabídka skončila stejně jako předvolební sliby, tedy u nabídky, která vypadala naprosto reálně a do zásuvky šla zastrčit i zástrčka, ale to bylo vše, protože nefungovala.
Svůj lístek do vlaku soukromého dopravce jsem měl zamluvený a zaplacený měsíc dopředu, a proto jsem měl radost, že namísto avizovaného zpoždění, ohlásili příjezd, jenž stejně jako odjezd odpovídal na minutu plánu.
Ve vagonu ekonomické třídy byla u každé sedačky funkční elektrická zásuvka, ve vlaku zapojené wifi, které až na dva úseky, mělo dostatečnou rychlost a nabízené jídlo nemělo přemrštěnou cenu, a bylo chuťově vynikající a snad jen absence knedlíku do ruky mi trochu zkazila chuť, ale snad se vydaří příště. Nebýt té nehorázné ceny za lístek, byl bych plně spokojen, no řekněte sami 95,-Kč z Ostravy do Prahy, není to vtip?
Naštěstí nebyl.
Při jízdě ze semináře se mi potvrdila jedna skutečnost a tou je fakt, že ke státnímu, se všichni, a to hlavně zaměstnanci chovají, jako ke státnímu, resp. cizímu. Vedení Českých Drah, pak ukazuje, že dokud si mohou uhradit vlastní platy a dát odměny, nepotřebují nic dělat pro ty, kdo jim jejich platy platí, tedy lidmi, kteří by rádi vlakem jezdili, ovšem takovým, který si zaslouží a ne tím, který jim někdo přidělí z milosti páně.
Na závěr jen informace – službám Česká Pošty, se budu věnovat velmi brzy, blíží se přeci Vánoce.
P.S. Den po umístění screenshotu o téměř nulové rychlosti připojení sítě O2, reagoval na tento příspěvěk pracovník 02 s tím, že se ptal, de se to stalo (bylo to napsáno v příspěvku), když jsem pro zajímavost odpověděl, mi sdělil, že vše pracuje maximální rychlostí, což jsem samozřejmě 13 hodin po opuštění stanice a pár set kilometrů vzdálen, velice ocenil.