Kolo pro život aneb Plzeňská MTB Padesátka

Dne 2.9.2017 se v Plzni konala akce Plzeňská MTB Padesátka, jejímž sponzorem je společnost KOOPERATIVA a organizátorem pravděpodobně KOLO PRO ŽIVOT, nebo snad Petr Čech Sport a.s., či České spořitelna, těžko totiž říci, protože transparentnost není součástí projektu.

V každém případě společnost nesoucí shodou náhod jméno nejznámějšího českého fotbalového brankáře, který do ní investičně v roce 2014 vstoupil, je asi tím hlavním, co dokáže přitáhnout nejen sponzory zvučných jmen, ale i peníze „neziskové“ a dotační, to však není důležité.

Důležitý je jiný aspekt.

Zázemí akce zabralo celý veřejný prostor parku za OC Plaza v Plzni. Když jsem místem projížděl na své jednokolce připadalo mi, že většina závodníků a účastníků vsadila na kola čtyři a silný motor, aby tak z Pojmu zázemí udělala dojem Parkoviště, a co by po suchách která panovala trávě a půdě ukázala, že drát se vzhůru není určeno poraženým.

Druhým pocitem, který jsem měl, byla všudypřítomná nenávist.

Ke komu?

K mé osobě, resp., k formě pohybu, kterou jsem zvolil já sám, tedy jízdě na elektrické jednokolce.

Potvrdili se mi tak pocity z minulosti, kde zájmové skupiny vytváří ostrovy nenávisti vůči jiným zájmovým skupinám.

Cyklisti na dvou kolech nemají rádi motocyklisty, přesto, že i oni mají většinou kola dvě. Nemají však rádi ani jednokolkaře (jak ty šlapací, tak nás elektrické, snad proto, že máme o kolečko míň. Milují však auta, a čím větší, tím lepší, protože oni, sportovci, potřebují přeci své stroje, svá těla a své propriety nějak dopravovat nejlépe až na startovní čáru.

KOLO PRO ŽIVOT, pořádá velké množství akcí a téměř bych se vsadil, že na každou z nich jedou svým SUV, zapřaženou na vozíku mají silnou čtyřkolku se spalovacím motorem a za dalším vozem přívěs, sloužící na místě jako výběrčí místo pro platbu všimného, resp. startovného.

Co jaksi v celém konceptu postrádám, je čistá mobilita a až teď, když píši tato slova, si uvědomuji, jak snadné bylo oklamat mé smysly a dát jim klapky na oči.

KOLO PRO ŽIVOT

Vidíte tam někde čistou mobilitu?

Možná, že Vás zmate logo, stejně jako mne, ale to je jen matení nepřítele.

KOLO totiž je nejlepší násobit čtyřmi, pak je to teprve dobrý business.

Pravdou, je, že kdyby došlo ke korekci názvu do podoby KOLA PRO ZISK, mohlo by to evokovat, že snad organizátorům a sponzorům jde o něco jiného než o zdraví, a to se přeci nenosí.

Nenávist, kterou jsem zmínil výše možná v mém případě koliduje s podvědomím strachem. Až na dvě výjimky z loňského roku, totiž nikdy, na podobné akci, nikdo nevyužije nabízeného testu, vyzkoušet si, že slova LENOST, LÍNÝ, NECHCE SE MU CHODIT apod. nejsou na místě, protože zatímco já, po posazení na jejich dopravní prostředek pravděpodobně jízdu zvládnu, nezvládne ani jeden z mluvčích jízdu na stroji mém, a to ani přesto, že předozadní rovnováhu bude držet za ně. Roztřesené vnitřní svalstvo i sebevědomí jsou totiž tím, co si aktivní cyklisté nemohou dovolit, tak si raději plivnou.

Na závěr mi dovolte, abych všem popřál krásnou jízdu, protože té je možné dosáhnout na jakémkoli dopravním prostředku i bez toho, abych musel házet špínu na jiný, či ohrožoval svým stylem jízdy své okolí a samotnou přírodu, na kterou však kvůli rychlosti, často nemám čas.

V den vydání článku si jej však dovolím doplnit o video, které vzniko ca o 14 dní později po jeho vydání, ukazuje totiž, že i při jízdě na elektrické jednokolce můžete zažít skutečný horor, kde jde nejen o zdraví.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář