Krása Učení E-MOTION

Jsem velice rád, že díky E-MOTION dostávám šanci potkat mnoho lidí s nimiž by nás pravděpodobně, nebýt E-MOTION, nic dohromady nesvedlo. Všechna jsou zajímavá, ale nejintenzivnější bývají u lidí, kteří si chtějí nechat pomoci výukou jízdy.

O předposledním srpnovém víkendu se mi zase jednou podobná možnost naskytla a do Plzně přijel vlastník elektrické jednokolky, který i přesto, že ji měl již měsíc, nedokázal sám ujet více než 10 m.

Po dvou společně strávených hodinách měl na počitadle 10 km.

Jednoduše a Prostě tam byly.

Od prvního okamžiku jsme vychytávali maličkosti, které mu bránily poznat to pravé E-MOTION. Tlak v pneumatikách, chybně nastavený náklon pedálů, styl jízdy, nasedání, sesedání, jízdu do kopce i z kopce, psychiku jezdce i stroje.

A nakonec namísto cíle ujet 100 m jsme ujeli 100x tolik

A jezdec nejen, že první cestu po návratu nasměřoval do obchodu s ochrannými prostředky, ale i si odnesl víc, než čekal. Odnesl si důvěru v sebe sama, a to je důležité.

Rád bych nyní vyzvedl jedno z témat, která jsme probírali, a to délku tréninkových cyklů a vliv jízdy na svalové skupiny. Jeden z dotazů totiž zněl „Jak dlouho bych měl trénovat“.

Na počátku je třeba říci, že E-MOTION v podobě jízdy na elektrických jednokolkách není obzvláště namáhavé pro vnější svalové skupiny. Kdo tedy očekává, že mu, či jí, po jízdě naběhnou bobule na rukách, pekáč buchet na břiše a bude mít kvadriceps jako Arnie, ten ani nemusí jízdu zkoušet. Tyto výsledky mu totiž jízda na elektrické jednokolce nepřinese.

Zatěžováno je hluboké kosterní svalstvo a mozek.

A zde jsme u jednoho zvláštního aspektu. HLUBOKÉ KOSTERNÍ SVALSTVO NEBOLÍ.

Ať chcete, nebo ne, při zátěži hlubokého kosterního svalstva (nedojde-li k mechanickému poškození například přetržením) totiž bolest, tak jak ji známe z jiných činností nenastává. Tělo tedy neavizuje stav PŘESTAŇ, který tolik sportovců cíleně překonává, aby byli těmi nejlepšími.

Tělo je jen celkově unavenější a únava může být dokonce i hlubší a přetrvat do druhého dne.

Právě posilování hlubokého kosterního svalstva a jeho budování je však důležitější a důležitější v souvislosti s přibývajícím věkem. My pánové a dámy v letech nepotřebujeme ukazovat vysportovaná těla. My se chceme prostě a jednoduše cítit dobře ve svých tělech a k tomu napomáhá právě i budování onoho základu, kterému se v angličtině říká BODY CORE – čili JÁDRO TĚLA.

K onomu dobrému pocitu pak přibývá i možnost poznat město, krajinu, prostředí, ve kterém žijí novým neobvyklým způsobem, který se velmi špatně popisuje, ale když se jednou zažije, už se pak nechce ho vidět postaru.

Ještě k mozku a jeho práci. Po dvou hodinách tréninku, z něhož odcházeli šťastní trénovaný i trenér, jsem viděl při odjezdu domů zájem staršího cizince stojícího opodál. Zastavil jsem, vysvětlil jsem a s ohledem na skutečnost, že jsme byli jen 100 m od kanceláře, nabídl jsem možnost seznámit se s kompletním E-MOTION. Možnost, která byla přijata.

Právě tento cizinec vyššího věku „dědečka“ jak sám říkal vyslovil větu, kterou bych rád dnešní příspěvek zakončil.

„To ride this, the ride must be in your mind“ neboli „Chcete-li jezdit, jízda musí být ve Vaší mysli“.

A má naprostou pravdu.

Na závěr jedno krátké video natočené jen den po tréninku na jedné z 30 km tras kolem Plzně. Je natočeno přes aplikaci ke stroji KINGSONG KS18L, takže je možné vidět, jak rychle svět plyne.

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář