MEZI MOSTY

Včerejší příspěvek byl věnován mostům. Krátkým úsekům dlouhých tras, bez kterých by tyto byly ještě často podstatně delší. Oba mosty, o kterých jsme hovořili, spojovali dva břehy jedné řeky, a i proto je třeba podívat se na to co může a spojuje mosty.

Mosty spojuje infrastruktura. Silníce, dálnice, chodníky, ale i odletové plochy, protože mosty nemusí být ze železa a kamení, aby spojili dvě místa, o tom ví své ti, co zažili šanci na život, kterou dali jim mosty vzdušné.

Po infrastruktuře se pohybují lidé.

Lidé nechávají se vozit prostředky mnohonásobně těžšími, než jsou oni sami

Prostředky, kterým je jedno vezou-li živou, nebo mrtvou hmotu

Před tím, než sami zemřou a budou určeny na jatka techniky

Jatka z nichž jediná cesta ven, je žádná cesta

A to i přesto, že jednu funkci mohla by nahradit druhá, druhou třetí a třetí další, a tak dlouho dál.

Cílem dnešního příspěvku je, podívat se na to jak a co by bylo možné, kdyby byl zájem

První prostředkem, na který se podíváme je vyřazený autobus městských dopravních podniků, v tomto případě těch Pražských.

Nezajímá mne počet ujetých kilometrů jako spíše plocha 13×2,5 s výškou 2,5 m. Podlahová plocha je větší než plocha garsoniery, či malého 1+KK. Má podlahu. Má okna. Má dveře, dokonce má i částečné vybavení, kdyby se dva autobusy propojily vytvořili by plochu odpovídající čtyřpokojovému bytu a k tomu, aby se z něj stal prostor pro život a bydlení by stačilo málo. Zajistit přípojku vody, elektřiny, či plynu a odvod vody, včetně kanalizace. K prostoru by šlo přistoupit i mnohem kreativněji, jak ukazují příklady z celého světa, kde nejen, že vznikají z vyřazených vozidel hotely, ubytovny, restaurace, ale i domovy pro celé rodiny, které při zachování původní mobility dokáží procestovat státy i kontinenty.

Stejně se dá zacházet s vyřazovanými trolejbusy, tramvajemi, či vagony na železnici. Jak se s nimi zachází u nás Vám však nejlépe ukáží záběry, které jsem natočil v Plzni.

Ovšem vyřazené autobusy a prostředky pozemní dopravy nejsou jediné prostředky, které je možné využít jinak, než bylo v původním záměru.

Když tak o tom uvažuji, myslím, že by to mohla být zajímavá alternativa i pro BOEING 737 MAX, který v byl téměř globálně v polovině března uzemněn po nehodě v Africe.

Zatímco jeden autobus dokáže snadno poskytnout střechu nad hlavou jedné rodině, jedno letadlo malé vesnici, či bloku bytových domů. Ti kdo si myslí, že je to nesmysl rád odkáži nejen na „leteckou restauraci označenou logem KOFOLA“ stojící vedle jedné z dálnic vedoucích z Prahy, ale i video níže.

Nemyslím, že je to pro výrobce nejlepší alternativa zužitkování svých výrobků, ale považuji ji stále za lepší než platit za „parkovné a uzemnění“ a následně nechat letadla zemřít na některém z vrakovišť.

To jestli je ekonomicky výhodnější zužitkovat autobus, či nechat si vyrobit nový malý mobilní dům s trojnásobně menší podlahovou plochou je samozřejmě na zvážení všech a pro rozhodnutí proto přikládám ještě dva články, které jsem objevil na tuzemském internetu.

  1. Malý designový dům plní prázdné místo na Českém internetu
  2. Karavan z uhlíkových vláken

P.S. Autobus zmiňovaný v úvodu je prodáván za 65.000,Kč

P.P.S. abych nezapoměl, je nutné dodat, že o tom, kde se může a kde nemůže bydlet a čemu mohu říkat domov nerozhodují v naší zemi jeho obyvatelé, ale úředníci vlastnící razítka na spokojený život. Naštěstí skutečnost, že ani jedno ze zmiňovaných míst k bydlení není pevně spojeno se zemí, což je realita, která dokáže nezlomné razítko roztavit jak vosk.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář