My nejsme Apple

Nejsme PLANTUI, Nejsme TESLA, nejsme VEOLIA, nejsme EY a nejsme ani mnoho dalších známých jmen, a značek, které je možné vidět na každém propagačním letáku k té, či oné (ne)Reklamní akci na podporu toho, či onoho. A víte co? Jsme na to hrdí.

Dovolím si použít úspěch několika českých sportovců, kteří bez sponzorů a známých jmen, dokázali, že být nejlepší není o tom, kdo má větší kapsu, ale o tom, kdo má největší vytrvalost a vůli dokázat být tím nejlepším.

  • Emil Zátopek a jeho žena Dana Zátopková
  • Paní Jarmila Kratochvílová
  • Paní Věra Čáslavská
  • Paní Martina Sáblíková
  • Slečna Ester Ledecká

Podívám-li se výše vidím jména pěti žen a pouze jednoho muže. Není to proto, že by mužů nebylo více, jen si další jména hůře vybavuji.

Není to tak dávno, kdy jsem psal o Vzorech a zmiňoval jsem, že nevidím důvodu, proč by já měl být Elonem. Podíváme-li se však na trh firem a jejich výrobků, vypadá to, jako kdyby platilo přesně opačné pravidlo, tedy proč bych já neměl být další APPLE, FACEBOOK či INSTAGRAM?

„Naším korporátním cílem je být jako oni“

Ozývá se ze zasedacích místností malých i velkých.

A je proto snadné sledovat ty, kteří se nesnaží nebýt sami s sebou.

Nemají to totiž lehké, protože nechtějí stavět své zámky v oblacích, které vytvořil svým nekonečným bublifukem onen obchodní bůh a stratég. Nechtějí ukrývat své unikátní komponenty do těla, které se nekupuje kvůli kvalitě, ale kvůli tomu, že je jako ten, kdo udává takt.

Dnes jsem měl v kanceláři krásné a zajímavé jednání v němž padla, mimo jiné i věta, kterou jsem parafrázoval v úvodu.

Rád bych se podíval na důvody, proč kopírování stalo se standardem a originál, aby člověk pohledal, a proto vytvořím jejich žebříček

  • Všichni je znají, nebudu muset platit za reklamu
  • Když už to funguje, tak proč bych to měnil
  • Marketing je stejně lež, tak nebudeme lhát sami
  • Žádný vývoj, žádný výzkum
  • Cílem je prodat co nejvíce, na kvalitě nezáleží

Tento žebříček asi vykresluje celý stav nejlépe. Nejde totiž o nic jiného, než o profit a ten se kopírováním může znásobit, stačí se jen dobře přizpůsobit trendu a je to.

Když si vezmu příklad domácích hydroponických květináčů a zahrádek zjišťuji, že stejně jako jinde i zde jsou marketing a realita od sebe hodně vzdálené. Dozvěděl jsem se, že zatímco všichni hovoří o tom samém, každý myslí něco jiného a tak se z bezodpadového a ekologického způsobu pěstování, může stát pravý opak, díky kterému budete muset co tři měsíce vyhazovat rostliny, které v té hlíně z původní kapsle nerostou, a budete si muset kupovat nové, což je samozřejmě super, ale jenom pro dodavatele, protože ten ve Vás najde to správnou osobu ochotnou pod přetvářkou dobrého a odpovědného chování, investovat a vyhazovat a pořád dokola.

Bohužel musím říci, že největší nabídka, která nyní zahlcuje internetové obchody s hydroponickými zahradami a příslušenstvím je postavena právě na tomto principu. Nakup – Vyhoď, Nakup – Vyhoď a tak pořád dál.

Omlouvám se, ale tomu se říká udržitelný rozvoj?

Ne v mých očích.

Mám totiž možnost srovnání. Stojí na stole v mé kanceláři a každý den mi připomíná, že život je krásný a voňavý (a dobře chutná zalitý horkou vodou). Na stole mi totiž stojí malá domácí hydroponická zahrada MIG ONE, která tvarem připomíná žárovku. V ní mám vysazenou mátu a ta, již po dobu jednoho roku stále roste a nabízí stále stejně lahodné listy k ochutnání.

Co je u ní jiného?

Skoro nic až na malý detail, je to SKUTEČNÁ HYDROPONIE, tedy pěstování bez půdy, či chcete-li, BEZ CHYTRÉ PŮDY.

Ovšem to, pro co se rozhodnete, záleží jen na Vás. Já se rozhodl a pro mne je v současnosti jediná jistota ve výrobku jehož vývoj a zacházení s ním vzešlo z lásky k rostlinám a práce s nimi, které dává stále silnější společnost, která si RŮST i SVĚTLO, dala do svého názvu. Jmenuje se GROWLIGHT a budete-li chtít kvalitu, ne kvantitu, doporučuji zaklepat na jejich dveře a to nejenom ty virtuální, ale i ty, které se otevírají v síti jejich poboček. Míst kde cílem je KVALITA ŽIVOTA ne RYCHLOST OBRÁTKY.

 

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář