Obři přemýšlí obrovsky. Dimenze myšlenkových procesů se rovná téměř dimenzi vložených nákladů a byly-li ve hře daňové úlevy zahýbá to dimenzí ještě víc. Má-li obr navíc v jedné hlavě tři mozky spojené jednou peněženkou, může se zdát, že ulehne-li ke spánku, již nikdy nevstane.
Nemluvím o obrovi.
Nebo minimálně ne o tom pohádkovém.
Hovořím o technologickém obrovi, továrně TPCA, která již od roku 2005 operuje v rovině Kolínské.
Server iDNES z portfolia pana premiéra přinesl na svých stránkách dne 23.10.2018 článek jehož název nezadal si s výkřikem agonie, či možná jen hysterie.
MINIAUTA NEDÁVAJÍ SMYSL. TOYOTA A PSA DUMAJÍ, CO S FABRIKOU V KOLÍNĚ.
Věřím, že dumají již dlouho, pár let. Vyplývá to z textu.
Ale autora to neruší, stále o situaci hovoří jako o aktuální a svým způsobem urgentní.
Samotní výrobci, kteří se sdružili samozřejmě za nic nemohou.
Na vině je Evropská Unie.
Ta navrhuje normy, které chudáci automobilky nedokáží splnit a obchodníci, ti prý na malém autě mají profit jen v řádu několika tisícikorun.
Ale to je celkem jedno.
Vypadá to, jako kdyby se po třinácti letech, mělo skončit.
Nevím, kdo z Vás byl v průmyslové zóně v Kolíně, není k přehlédnutí. Srdce tvoří TPCA a kolem stojí továrny dodavatelů, a to včetně těch poskytujících služby logistické a celé je to město ve městě. Uzavření továrny by tedy neznamenalo jen snadný přesun dělníků z jedné střechy pod druhou, ale i ty druhá, třetí čtvrtá desátá, padesátá, by zřejmě přišla o velký díl práce a zisku.
Autor článku rozebírá, co s ní.
Dělal to i pan Neruda a neuspěl.
Pokusím se tedy o stejný počin já sám a odvážím se predikovat vývoj.
TPCA zůstane a s ní dokonce i dvě písmena v názvu a lidská síla, které díl výplaty ochotně převezme stát v speciálně naformulované investiční pobídce.
Zůstanou písmena C & A a nemusíte mít strach, nezačneme vyrábět oblečení pro nejmenovaný módní řetězec, ale doplníme o tři další písmena I & H & A
Už víte?
Nápis bude hlásat skutečnost úsměvu na tváři hlavy státu i Luftjardy, bude tam napsáno
CHINA
A za tímto slovem bude název výrobce levných elektrických automobilů, který vyslyší prosby trpějícího lidu v zemi středu a pošle zachránce Země středu, aby pomohl své první evropské kolonii v nesnázích.
Proč by to dělal?
Příkaz strany.
A ten se neodmítá. Navíc je nutná kontrola chování obyvatel, kteří zatím nepochopili, že odklon od strany byl jen dočasnou odchylkou a chybou systému, který je nutno upět dostat na správnou stezku.
Hedvábnou
Však víte. Nebo jste ještě nečetli V soumraku Lidstva?