Peklo v práci?

Tak o tom slýchám poměrně často a je zajímavé, že má pokaždé jinou podobu. Ta se totiž mění dle toho, kde dotyčný, dotyčná, či dotyční pracují. Pro jednoho je peklem práce v dole, pro jiného v kanceláři a další mohou peklo zažívat na hradě.

Skoro všem to nedělá dobře, nejsou-li to ďáblové.

V den druhého kola prezidentských voleb jsem byl opět na vyjížďce na testované elektrické jednokolce IPS i5 na které jsem se rozhodl do konce února překonat tisící kilometr k němuž už nemám úplně daleko. To však není důležité. Bylo mlhavé odpoledne, teploty lehce nad nulou a já se rozhodl projet se městem Plzní, abych viděl, co je nového.

Půl hodiny před koncem doby hlasování jsem se vydal na cestu a věděl, že až se budu vracet, bude už o kandidátovi skoro rozhodnuto. Cestou jsem narazil na billboard, který ukázal na to, jaký bude výsledek. Zároveň mi dal důležitý podnět k napsání tohoto článku.

Zamyslel jsem se totiž nad tím, jestli by dotyční neocenili právě možnost PRÁCE V PEKLE.

S ohledem na skutečnost, že centrum mé vlastní práce stojí hned vedle vchodu do PEKLA, nejsem od zdroje informací daleko a je nutno říci, že jsem se ještě nesetkal s nikým, kdo by si na práci v pekle stěžoval.

Bez zajímavosti nejsou ani nabízené benefity – TEPLO, UBYTOVÁNÍ, STÁLÁ STRAVA, ale ani náplň práce, která díky variabilitě klientů, je velice pestrá.

Co mne překvapilo je absence standardních kontrolních mechanismů. Výkon totiž odráží spokojenost a spokojenost je zase odrazem výkonu a ani fakt, že se jedná o neomezenou pracovní dobu, od nevidím, do nevidím, samotným pracovníkům nebrání v tom, aby si v práci připadali jako v ráji, omlouvám se, jako v pekle.

Pořádaná akce je oficiálně VELETRHEM PRACOVNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ, ale neoficiálně se jedná o možnost nahlédnout za plentu pekla.

Bohužel často ono nahlédnutí za plentu končí pohledem na krásně namalované kulisy, které o skutečnosti, která na zájemce čeká, nenapovídají nic. Z krásných barevných letadel, totiž možná uvidí jen jednu desku, do které budou stále dokola přišroubovávat dva šrouby. Z lesklé klimatizace, zbyde jen pot nad výrobním pásem v létě nedostatečně klimatizované haly. Z řízení, zbyde jen kus oceli, který musí být připojen k jinému kusu oceli, aby se na konci procesu stal částí vozu, který bude ostaven na hřbitově nových aut.

I přesto jsem rád nejen za billboard, ale i za každou novou možnost pomoci lidem, kteří ač pracují jak čert, odměňováni jsou peklem přibývající práce, při zafixovaném platovém ohodnocení, jehož vývoj, jde často jen směrem dolů.

Mám totiž štěstí na ty, kteří nechtějí, aby byla práce utrpením, ale chtějí ji dělat s chutí a sledovat, jak se jejich chuť proměňuje na výsledky a k odpovídajícímu ohodnocení, se jim dostává i slůvka DĚKUJI. S takovými lidmi chci pracovat i nadále, protože to jsou ti, na které je možné se spolehnout a první co uvidím, nebudou natáhnuté ruce s transparentem „KDO JE PILOT?“, ale dobře odvedená práce, do které dají vždy něco navíc.

Tak nezapomeňte, že vedle PEKLA najdete i místo, kde se rodí svět bez odpadů a plýtvání. Tam je totiž místo pro všechny, kdo chtějí pracovat s láskou.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář