POLICIE má o kolečko víc

Doufám, že nový připravovaný zákon svobody slova soudruhu milého, nevezme nadpis tohoto článku, jako urážku majestátu a neumístí ho do stoupy zapomnění, tak jak si měl možnost natrénovat v novinách soudruha předsedy, a článek na konci srpna skutečně vyjde.

Není totiž urážkou.

Spíše návodem.

Návodem k tomu, aby práce policistů a strážců pořádku byla efektivnější, oni výkonnější a zároveň zdravější a silnější, a to i bez nutnosti kupovat nová auta, či lístky do posilovny.

Po Turecké a Singapurské, totiž zkouší efektivitu elektrických jednokolek i policie Belgická a dle prvních výsledků velice úspěšně.

O nasazení testovacího režimu bylo rozhodnuto poměrně rychle, protože rozhodovací pravomoci má město, či obec a nadřízený orgán otevřeně vítá všechny možnosti, jak zajistit větší bezpečnost i se stávajícím, či dokonce klesajícím počtem příslušníků.

Při rozhodovacím procesu byly zvažovány následující parametry:

  • Dostupnost technologie
  • Rychlost výuky
  • Vliv na fyzickou kondici
  • Výdrž stroje na jedno nabití
  • Rychlost stroje
  • Cena

Test probíhá od konce července ve vybrané lokalitě s kompletním sledováním výsledků. Jednotlivé stroje jsou vybaveny GPS trackery, ale mají i díky integrovaným reproduktorům a světlům možnost vydávat zvukový i světelný alarm, či vyzvat pachatele k zastavení.

V první fázi byly k testu zvoleny stroje střední třídy. Důvodem byla snaha nejen snížit nutné náklady, ale i poskytnout možnost testování a výuce co největšímu množství policistů. Jak se vyjádřil jeden z odpovědných pracovníků „kdybych věděl že za jednu SEGWAY máme deset jednokolek, už jsme je měli dávno“.

Do testu jsou zároveň zapojeni i lékaři a fyzioterapeuti, kteří sledují celkovou výkonost pracovníků po stránce fyzické.

Ačkoli Belgie není zemí s nejsilnější komunitou jezdců, realizuje se krok, ke kterému se opakovaně oslovované strany v tuzemsku, ani nemají za potřebu se vyjádřit, a to ani na státní, ani na městské úrovni.

Je to s podivem, protože samotní policisté a policistky, díky své iniciativě a dotazům stroje i jejich schopnosti znají, nemají však sílu k jejich prosazení, což považuji za škodu.

Na závěr myslím, že stojí za to se podělit o plány, které byly publikovány v Belgickém tisku.

V případě, že základní stroje splní očekávání, kterým je zvýšená přítomnost policistů v ulicích a snížená kriminalita a budou mít pozitivní vliv na zdravotní stav policistů, plánujeme plošné rozšíření v rámci policejního sboru a dovybavení policejních vozidel minimálně jedním párem elektrických jednokolek, které obzvláště v dopravních zácpách, či uličkách historické zástavby, budou sloužit k výraznému zvýšení obslužnosti a rychlosti zásahu.

Plánováno je pořízení strojů s 18“, případně 16“ koly a výsuvnou rukojetí pro lepší manipulaci. Stroje by optimálně měly dosahovat rychlostního limitu 50 km/h a mít dojezd vyšší než 70 km.

Z pohledu otce E-MOTIONEERa jsem tedy zvědav, zda-li tento příklad, bude podnětem k jednání i v tuzemsku.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář