Pravidla Hry

Každá hra má svá pravidla, a i ta co je nemá. Existence pravidel však nehovoří o tom, že tato musí být neměnná, naopak. Proto je třeba se čas od času zamyslet a zvážit, zda-li pravidla a zákony staré desetiletí a někdy i století, jsou skutečně poplatná i dnešní době.

Jak víte jsou pro mne E-MOTION a jízda na elektrické jednokolce velmi důležité součásti mého vlastního života. Obé změnilo můj život a nebudu přehánět, použiji-li opět výraz, že změnili můj život naruby.

Kromě jiného je právě E-MOTION inspirací pro dnešní příspěvek.

Píši ho totiž bezprostředně po návratu z jedné z prvních plnohodnotných „Po Zimních“ jízd, po jízdě, kterou jsem absolvoval 17. února 2019 a několik částí jsem zaznamenal i na kameru umístěnou za kolenním chráničem.

I E-MOTION, které pro jednoho je hra a pro mne život, má svá pravidla.

Jedním z hlavních je

NEOHROŽUJ SVOU JÍZDOU SEBE ANI NIKOHO JINÉHO.

Možná se Vám to zdá být přehnané, mát takový strach z hračky, ale pokud si toto myslíte, je vidět, že nejen, že jste neměli možnost jízdu vyzkoušet, ale ani jste pravděpodobně neslyšeli, jak jsou současné stroje vybaveny a co dokáží.

Můžete si to najít v mých dalších příspěvcích na téma E-MOTION a proto zopakuji jen dva aspekty

HMOTNOST STROJE                     21,3 kg

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST               50 KM/H

Nyní jistě chápete, proč bezpečnost je u všech jezdců, kteří reprezentují ducha E-MOTION tím nejdůležitějším kritériem.

Je zde však ještě jedno pravidlo, které stojí hned na druhém místě

OMEZENÍM JE JEN JEZDEC

Je to tak, stroje (kupujete-li kvalitní a nejen levné), totiž zvládnou většinou víc, než zvládne jezdec, a proto je nutné, aby se jezdec neustále zdokonaloval a učil. I proto jíž třetím rokem dávám kondiční lekce jak pro začátečníky, tak se navzájem učíme a předáváme si zkušenosti se zkušenými jezdci. a to nejen z tuzemska, ale i ze světa.

V jízdě, o které jsem se rozhodl dnes psát, jsem se rozhodl nafilmovat, jak se jede po bahnité cestě, která zůstala v lese po zimě a k tomu se (i když nechtěně) přidala lekce jízdy na ledu.

Ledem však není míněna rovná ledová plocha rybníka, či stadionu, ale ušlapaný a následně zmrzlý sníh na lesní cestě, tedy poměrně členitý terén. Jak jízda na něm vypadá se můžete přesvědčit na videu níže.

Jen pro zajímavost dodávám, že kameru mám zasunutou za kolenním chráničem a celou jízdu jsem (ostatně jako 99% svých jízd na stroji KS18L) absolvoval se speciální integrální přilbou vyvinutou pro potřeby cyklozávodníků disciplín Downhil, BMX a MOUNTAIN BIKE.

Jak vidíte, rychlost jízdy ani náhodou neodpovídá průměru na kterým jsem s tímto strojem zvyklý, tedy 25-30 km/h, ovšem budete-li i Vy jezdit takto opatrně a nedopřejete-li stroji boční náklon, pak pro Vás bude jízda bezpečnější, než chůze na tom samém povrchu, jak ostatně můžete vidět i ze samotného videa.

P.S. Ještě bych se rád pochlubil, že jsem během této cvičné jízdy pokořil další ze svých rekordů, a to dokonce o celých pět let. Dal jsem totiž jízdu ochutnat jezdci, kterému v roce 2018 bylo 80 let a on se tak, i se svou ženou stal nejstarším tuzemským zkoušejícím a mám takový zvláštní pocit, že jsem se s ním, ani s jeho paní manželkou, neviděl naposledy.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář