PROSBA není známka slabosti

Ve svém životě se setkávám čím dál častěji s názorem, že POPROSIT znamená PONÍŽIT SE. Kde se vzal nevím. Když jsem se s tímto setkal poprvé, zaskočilo mne to, když podruhé připadlo mi to divné a když potřetí, po čtvrté, páté a tak dál, začal jsem vnímat riziko a strach z budoucnosti.

Když jsem byl malý, bylo normální, poděkovat a pozdravit.

Dnes obé, aby pohledal.

Slovo PROSÍM patřilo do slovníku dětí i dospělých, a to nejen jako automatická odpověď na poděkování protistrany za vykonanou práci, či za pomoc, ale i při vlastní žádosti. Ne všichni umíme vše, respektive nikdo neumí vše, a proto požádat druhé o pomoc mi připadne normální a adekvátní forma komunikace.

To, co je pro mne normálem a standardem stalo se však pravým opakem.

Stejně jako spisovná čeština, je potlačována do pozadí.

Dnes jsem měl možnost sledovat několik minut na televizní obrazovce akci s názvem CZECH SOCIAL AWARDS 2018, kde byli vyhlašování největší tuzemští INFLUENCERS.

Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o vtip.

Nejednalo se.

Plný sál lidí a další tisíce sledující akci na větších, či menších obrazovkách.

Moderátoři se snažili rychlostí své mluvy zachytit tep doby a výherci měli na svou řeč 60 vteřin.

Každý z nich poděkoval.

Děkovalo se fanouškům, děkovalo se followerům, děkovalo se rodičům a partnerům

Zapomnělo se poděkovat INTERNETU, GOOGLU, YOUTUBE, INSTAGRAMU, FACEBOOKU a umělé inteligenci, která bude vítězem dalších ročníků.

Zaujal mne údaj, že největší dosah na facebooku mělo poděkování Jaromíra Jágra novinářům, dosáhlo 300.000 sdílení.

Bylo mi vysvětleno, jak jsou influenceři důležití, že díky nim děti čtou, chodí ven, vaří a bylo opomenuto, že hledí na displeje svých přístrojů pojících je k sociální síti.

České Sociální Síti. Myslel jsem, že neexistuje, resp. poté co vyměnila svou tvář MAMEDIA za MAGEO a MAGEO vyměnilo ji za jinou, pro mne nepřehlednou. Myslím, že sociální sítě nejsou a neměli by být hřištěm pro vybrané.

Pro mne jsou sociální sítě nástrojem mé práce a je zvláštní, že ty, které mají pro mou práci největší význam na této slavnostní akci nejsou a nejsou ani zmíněny. Jedná se o LINKEDIN a TWITTER.

Je to možná proto, že jsou používány primárně k práci, a ne k zábavě.

Skupina uživatelů by byla jiná

Rád bych na závěr dodal, to co mnozí neví – INFLUENCER je OVLIVŇOVATEL a sociální sítě umožňují aby se ovlivňovatelem stal kdokoli, i ti s cílem OVLIVŇOVAT. Likes, Srdíčka a Palce nahoru jsou obchodním artiklem a každý má svou cenu.

FOLLOWER je NÁSLEDOVNÍK, či STOUPENEC a lze ho také nazvat Zákazník, Klient, či Ovce, záleží na tom, do jaké míry se nechá přesvědčit o nedůležitosti vlastního názoru.

FOLLOWERS nejsou diskutujícími

INFLUENCERS často nejsou tvůrci

Cizí fantazie, nikdy nejsou Vaše.

To je třeba si zapamatovat stejně jako to, že

PROSBA A OTÁZKA, NEJSOU ZNÁMKOU SLABOSTI, ČI MÉNĚCENOSTI

 

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář