Setrvačnost nárazu

V tisku minulých dní jsem se dočetl, že další indický vůz, tentokrát jakási dodávka, neprošel evropskými nárazovými testy. Když jsem si zprávu četl, vybavila se mi v hlavě vzpomínka z práce již dosti minulé, kdy si německý dovozce brýlí nechával testovat své výrobky v akreditovaném ústavu, který vlastnil.

Jaká byla úspěšnost brýlí jiných výrobců na trh vstoupit, si jistě domyslíte sami.

Ovšem obsah dnešního článku nemá s výše uvedeným společného více než jen setrvačnost, kterým vůz likviduje svou kapotáž po nárazu do překážky. Právě takovou vlnu totiž právě nyní pociťuji poté, co jsem na soutěži CEEHACKS2017 odprezentoval projekt POWER E-NJOY, který dokáže jediným pohybem změnit „špinavé“ auto na „čisté“

Tím pohybem není otevření kohoutku na konci hadice, i když i v tomto případě špína mizí pryč.

Mluvím o projektu, který jsem zmínil včera, o projektu s názvem POWER E-NJOY, ukazujícím možnost připojit k autu se spalovacím motorem motor druhý, elektrický, a tak umožnit v oblastech zamořovaných nejsilněji emisemi výfukových plynů, pohybovat bez jakýchkoli škodlivých emisí.

Tento nápad jsem sice nosil v hlavě již dlouho, ale až právě intenzivní práce v rámci CEEHACKS2017 mi dal možnost tento nápad konkretizovat, lépe definovat a zasadit ho do celkového rámce společnosti i její infrastruktury a života a to hlavně díky spolupráci s ostatními členy týmu.

Při samotné prezentaci bylo zajímavé pozorovat reakci publika, jak přednášející se však soustředím spíše na svůj text, a proto jsem byl rád, že se mi podařilo, záznam a reakce publika zachytit díky svému stroji na kterém jsem přijel a na němž byla připevněna kamera. Jak prezentace z takového pohledu vypadá, můžete vidět na videu níže. Jen dodám že první a druhá řada byla obsazena porotou tvořenou lidmi, kteří byli nadšeni z toho, že mohou dvě hodiny nedělního odpoledne věnovat práci lidí, kteří strávili 48 hodin myšlenkami, jak změnit svět k lepšímu právě v oblasti čisté mobility.

https://www.youtube.com/watch?v=rgjH_4BEFzQ

A kde, ž je ona spojnice setrvačnosti?

Již druhý den po prezentaci jsem našel ve své e-mailové schránce několik desítek dotazů na prezentovanou technologii a na její dostupnost a druhý den se k objemu přidala další nula (věřím, že nebude jedna přibývat každý den). Dotazy se vždy točily kolem jednoho tématu

KDY BUDE POWER E-NJOY DOSTUPNÝ NA TRHU?

S ohledem na tento objem, jsem se rozhodl urychlit další kroky k dokončení vývoje a zahájení výroby a požádat o finanční podporu prostřednictvím komunitního financování. Společně s ekonomy a dodavateli jsme v rychlosti provedli ekonomickou analýzu projektu a došli k částce necelých 3 milionů korun.  Přiznám jsem, že jsem sám zvědav, zda-li je akce osloví dostatečné množství lidí, kteří nechtějí žít ve světě plném emisí, a jsou ochotni pro jejich snížení něco udělat.

Jsem sám velice zvědav, zda-li rychlejší bude náš vlastní výrobek, či jeho kopie v Číně.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář