SPORTMANIA Plzeň – Sesedni z kola cyklisto

Ten, kdo sleduje můj blog dobu delší než tři roky (a věřte nevěřte jsou tací), ví, že při konání první SPORTMANIA akce v Plzni jsem byl při tom. Organizátoři mne požádali, zda-li bych se s elektrickými jednokolkami nemohl účastnit na stánku se skateboardy, což jsem rád učinil.

Na další ročníky jsem však již zavítal jen, jako návštěvník

Stejně tak jsem učinil v druhé polovině srpna 2019 a při čtvrteční návštěvě si jen ověřit, že trend z let minulých, který můžete najít v mých historických příspěvcích) pokračuje.

   Je to trend, který z aktivní sportovní akce

Dělá pasivní sportovní akci připomínající zápasy ve fotbale, či hokeji

Několik hráčů (dle sportu) podává sportovní výkony a zbytek kouká, jí a pije.

Tak jsem si připadal.

Počet stánků s občerstvením totiž výrazně narostl a nedivil bych se, kdyby v roce 2020 přebylo množství stánků jednotlivých sportů.

Nemyslím si, že je to tím, že by zájem veřejnosti, a hlavně dětí o sport výrazně klesl, důvod vidím jinde. Organizátor totiž za celou dobu konání nenabídl nic nového a jiného, než „násilně zabraný prostor“ za obchodním Centrem PLAZA, ve veřejném prostoru – parku, který po dobu 10 dní nelze mimo čas otevření akce (14 – 20:00) projít, ani projet, a zajištění ochranky.

To je vše.

Propagace je téměř nulová se zdůvodněním, vždyť to všichni znají a přiznám se, že by mne zajímalo, z čeho se kryjí náklady na zdravotní službu (sanitka tam stojí i s obsluhou) po celou dobu akce, stejně jako policejní vůz.

Jistě pomáhá město.

Předpokládám, že zatímco stánky a expozice jednotlivých sportů, klubů a sportovišť, neplatí nic, či jen symbolický poplatek, jsou stánky s občerstvením zpoplatněny. Myslím, že by organizátor mohl i participovat na zisku z prodeje, protože pak by všudypřítomné výčepy mohly být ještě větší a čepovat na akci určené pro děti ještě více alkoholu, i když jak může mnohý namítat, je v rodišti piva, pivo ještě alkoholem?

Co kdyby se Plzeň rozhodla následovat Ruskou DUMU a navrhla vyjmutí piva z režimu alkoholických nápojů? Zůstal by jen NÁPOJ a s tím spojené všechny benefity.

SPORTMANIA je pět měsíců pryč, ale za dalších sedm by se měla zase konat, tak je nasnadě otázka, jaká asi bude?

Bude to stejně unylá akce plná nadšenců, kteří ve volném čase a zadarmo sdílí svou radost s otrávenými rodiči, jimž náladu spravuje jen všudypřítomný plastový kelímek s pivem, či bude jiná?

I když jsem své cesty do budoucnosti podnikal i do doby vzdálené šest měsíců (nyní je to pět), je pro mne obtížné popsat vzhled další akce SPORTMANIA. Je zde však velká šance, že žádná nebude, protože absence sportů, při zanechání jen stánků s občerstvením, by přeci jen v dotačních titulech, a hlavně při zpětné kontrole plnění nemusela projít.

Na druhou stranu, co by se chytnout mohlo, je stále více atraktivnější DIGITALIZACE SPORTU. Namísto pohybu celým tělem bychom zapojily pouze prsty a oči. Průlety dronů parkem se vzrostlými stromy, stejně jako AR a VR by mohly dostat do prostoru menší množství účastníků, zato ochotných za svůj zážitek zaplatit.

Příští SPORTMANIA, s podtitulem DIGITÁLNÍ SPORTY, by tak mohla naplnit park postavami s nasazenými HEADSETY, které se potácí prostorem, či „uvázané kabelem“ zažívají největší dobrodružství svého života za pokřiku diváků, kteří jej sledují na velkých obrazovkách umístěných mezi stromy a na stanovištích v obchodním domě.

K úplné dokonalosti stačí už jen digitalizovat samotného člověka

Nebo pivo?

A jak o akci reportoval organizítor? To skutečně stojí za přečtení.

P.S. na závěr bych rád sdílel oficiální ilustraci související s programem GREEN DEAL, čili ZELENÁ DOHODA. Věřím, že pochopíte, proč jsem tak učinil.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář