Tisíc tváří

Osobní čistá mobilita. E-MOTION. Pro mnohé dlouho neuchopitelné téma, pod kterým vidí jen osobní automobil nejlépe drahé, exkluzivní značky. Osobní čistá mobilita je elektro kolo, skateboard, koloběžka, scooter, kamion, autobus, invalidní vozík, brusle.

Mnoho tváří a nové další stále přichází.

Jsem rád, že jsem byl na počátku rozvoje E-MOTION v Čechách.

A jsem rád, že za sebou máme již kousek cesty, jejíž větší kus nás teď ještě čeká, ale doufám, že ho ujedeme bezpečně a se správnými emocemi, tak jak se na E-MOTION sluší a patří.

Na cestě, kterou jsem E-MOTION definoval totiž nehrají roli jen samotné dopravní prostředky, ale i jejich provozovatelé – jezdci, ale i ti kdo je vyrábí, servisují, dávají primární, či sekundární podporu a to ať již ve smyslu znalostí, či schopností, či například možnosti si stroj na cestě nabít před další cestou.

Budeme-li hovořit o těch skutečně osobních prostředcích E-MOTION, tedy koloběžkách, kolech, skateboardech, bruslích, elektrických jednokolkách, ale i některých skútrech, budeme moci vypustit miliardy investic do nových nabíjecích stanic. Ony totiž již dávno existují. Jmenují se elektrické zásuvky a svou tváří často připomínají prasátko. Jsou téměř všude, v domovech, garážích, obchodech, restauracích, hotelech na benzinových pumpách, ve firmách a výjimečně je nalezneme i venku, na veřejných prostranstvích.

Prostředky se stále vyvíjejí a já mám radost, že nemusím vývoj jen sledovat, ale že se ho občas mohu i účastnit a kromě jiného, že mohu novinky i sdílet.

Dnešní příspěvek bude jedním z těch, kde budu novinky sdílet.

Prvním zajímavým produktem je UrmO, což je zkratka pro Urban Mobility. Je to výrobek, který je zajímavý hned po třech stránkách.

  1. Inovativní provedení – skládací a lehký
  2. Inovativní vzhled – hybrid mezi SEGWAY a HOVERBOARD
  3. Místo vzniku – Německo

Tento projekt je v době psaní tohoto článku (viz datum na jeho konci) ve fázi komunitního financování a to úspěšného. Již za dva dny po spuštění se totiž vyšplhala výše získaných prostředků na dvojnásobek původně požadované sumy. To s ohledem na stav projektu, tedy připravenost pro sériovou výrobu, dává velkou naději tomu, že se výrobek začne o vyrábět.

Druhým zajímavým výrobkem s jmenuje UJET a i přesto, že by to mohl název naznačovat, nepochází z našich luhů a hájů. CO je však pozitivní, že nepochází ani z Číny, která sice zůstává domovem většiny výrobků (často zkopírovaného designu), ale skutečné inovace a hlavně kvalita, zůstává často na úbytě.

UJET je elektrický skůtr (těch je již mnoho), co mne však na něm zaujala je design a provedení, které lépe lahodí mému oku. Každému se však líbí něco jiného. Přesto doufám a věřím, že se UJET brzy objeví i v tuzemsku, a to za rozumnou cenu, která nebude překážkou v jeho rozšíření.

Třetí výrobek je třešničkou na dortu a to proto, že pochází z Plzně a svým způsobem vytváří úplně novou kategorii výrobků – odrážedlo pro dospělé.

Výrobek lze nalézt na stránkách WWW.ETRIKE.CZ a za jeho vývojem a designem stojí pan Jůn a já ho znám. Setkali jsme se poprvé před více než rokem a já si k němu šel vyzvednout zakoupené duše pro některý z mých stojům které sice duši neztratili, ale cestování po prosklených plzeňských chodnících v nich vyhloubilo díru. Pan Jůn totiž vlastní v Plzni největší a nejznámnější prodejnu koloběžek.

Výrobku, o kterém chci psát nyní dal název MOSQUIT a jedná se skutečně o elektro odrážedlo pro dospělé, což indikuje nejen 26“ přední kolo osazené pořádně „hustým“ pneu, ale i dojezd, který v některých případech dosáhne téměř 100 km na jedno nabití.

Mám z vývoje radost, a to i přesto, že vím, že se žádný z uvedených strojů nestane mým favoritem. Společným negativem, který pro mne mají všechny stroje je totiž přítomnost dvou kol (všichni přeci ví, že jedno kolo stačí). Druhým negativem, který se však netýká prvního představeného stroje je skutečnost, že nejsou HANDSFREE.

Vím, že to mnohým zní divně, ale věřte mi, že až budete mít za sebou více než 20.000 km na jednom kole, kdy obě ruce jsou volně k dispozici, zjistíte že i Vás budou řídítka, která je nutné ovládat rukama, příteží.

Přesto se těším nejen na první projížďku s pane Júnem, ale i na vlastní osahání stroje a také na spolupráci, ke které se již nyní schyluje.

P.S. jedno kolo, jeden svet, milion možností

Napsáno 15.10.2018

P.S. jen pro zajímavost bych rád uvedl, že první prostředek se již (stejně jako mnoho dalších projektů ze sítě komunitního financování) objevil na podvodných stránkách nabízejících tyto novinky uživatelům žasto za desetinu, či ještě méně ceny. Rozhodl se jej zakoupit i jeden tuzemský uživatel jako vánoční dárek, bohužel se mi pochlubil až po koupi. Musel jsem ho zklamat, místo radosti, trpké zklamání. Doufám, že Vám tento článek pomůže se nespálit také.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář