Ty naše mosty

 Mosty jsou chloubou mnoha měst nejen v tuzemsku. Obzvláště pak ty staré, co vydržely a fungují pár set let bez problémů. Po pádu mostu v Itálii, začali se všichni zajímat i o ty novodobé, které i přes pár století méně na rodném listě, nabízí namísto bezpečného přechodu, či přejezdu, adrenalin.

Dnešní příspěvek napsala napůl média a napůl má projížďka na elektrické jednokolce. Napůl město Písek a napůl město Plzeň a to co obě města a inspirace spojuje jsou právě mosty.

Zatímco na jedné straně most nový, otevřený se velkou slávou před několika měsíci, na straně druhé most starý tak, že nikdo z obyvatel si již nepamatuje na jeho stavbu.

Ten první, vystavěný s velkou slávou za velké peníze (včetně Evropských) sedí na místě nad jezem jak (zadek na hrnci), a nehodí se tam. Sám jsem po něm jezdil téměř denně po dva měsíce, kdy jsem realizoval projekt pro Portugalského klienta a bydlel při tom na druhém břehu. Jezdil jsem po něm na elektrické jednokolce za svitu hvězd, za svitu slunce, v dešti, mrazu, na sněhu i na suchu a již při prvním průjezdu mi nedělaly dobře vibrace, které permanentně mostem otřásaly. Jak jsem se dozvěděl později, nebyl jsem zdaleka sám, kdo je vnímal negativně a reagoval pocitem podobným nevolnosti.

Druhému mostu se téměř rok opravoval kabát vozovky tvořený kostkami, které měly pravděpodobně zachovat ráz místa navazující na obou stranách na asfaltový koberec Americké ulice. Po skončení oprav, těsně před dalšími z nikdy nekončících Plzeňských oslav, byl otevřen a pokřtěn na věčnost.

Byla krátká

Oba mosty přežili bez úhony jen několik měsíců

Zatímco na první nechtějí vstupoval lidé ani zvířata, kvůli nevolnosti

Na druhé zanedlouho budou moci vjíždět jen offroad vozidla přizpůsobené výškou podvozku jistě v terénu. Nová pokrývka, či chcete-li „vozovka“, i když tento výraz je s ohledem na stav, velmi nadnesený, se změnila v divokou řeku, která si svou divokostí nezadá s peřejemi pod nedalekým jezem v době záplav a velké vody.

Oba mosty stály hodně peněz.

Oba mosty byly převzaty BEZ VÝHRADY a otevírány s velkou pompou za přítomnosti novinářů a politiků klepajících si na ramena za dobře odvedenou práci.

Oba mosty „žily“ po odborném zásahu jen krátce.

Dost dlouho na to, aby částka, která byla zaplacena, byla dále navýšena

Bez viníků

Bez odpovědnosti za špatnou práci

Jediným trestem byla další dobře placená zakázka na opravu opraveného

A s ní i všimné, odkapávající z každé částky těm, kdo mají razítko, těm, kdo ho nesou, těm, kdo dodali inkoust.

A co na to mosty?

Stojí.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář